|
|
|
|---|---|
|
Hmmm......börjar fundera på att sälja 750 -96:an jag haft i över fem år nu. Känns svårt att bestämma sig och bilen är verkligen i superskick. Eftersom jag ägt den så länge och hela tiden hållit den i sitt fantastiska skick känns det extrtemt svårt att skiljas från den. Det har t.o.m hänt att jag suttit i baksätet på den tillsammans med sonen och tittat på film så nostalgin flödar. Jag kommer dessutom sannolikt aldrig att kunna hitta ett lika fint ex igen om jag säljer och den fulldokumenterade mätarställningen är endast 9600 mil. Själv har jag kört cirka 800 mil med den på fem år. Alla milen i vackert väder då jag disponerar tjänstebil för vardagskörningen vilket gör att alla köruppplevelser bokstavligen är riktiga solskens-historier. Bilen är ju heller inte värd några stora pengar så den enda anledningen att eventuellt sälja bilen är för att kunna lägga mitt engagemang på en annan intressant BMW. Vad säger ni? Hade ni sålt? Bilder på bilen finns på: www.autopower.se/galleriet/bmw.asp?bil=40944 Mvh Johnny Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! | |
|
Jag letade ju e38 i våras, och hade varit intresserad om jag inte redan har en som jag är nöjd med! Jag hade dock inte gett mer än 85 000, och det tror jag inte heller att du får... nu har jag ju varken sett bilen eller utrustningslistan... har du inget behov av pengarna eller andra planer för pengarna så finner jag ingen anledning att göra av med den... använd den lite mer och njut istället!! |
|
|
Om alla 12-åriga biler såg ut som din skulle biltillverkarna få problem, för vem skulle vilja köpa nytt? Om enda orsaken är att du vill använda en ny bil på samma sätt, BEHÅLL och bevara den i samma goda skick när du i pensionsåldern glider runt med den kommer denna bil att att framkalla samma leenden hos intresserade som en gammal E-type gör idag och komforten/motorn lär ju inte vara sämre då. Mvh Mikael |
|
|
sad-ant Du har rätt, den borde användas mer men jobb, familj hus med mera pockar på uppmärksamhet hela tiden. Dessutom får jag betala ett relativt saftigt förmånsvärde på min tjänstebil så det känns dumt att inte köra den när jag ändå får betala. Den får kanske stå kvar i garaget i väntan på dagar med mer disponibel tid...... Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Imponerande att hålla sig med 800 mil på 5 år sälj och köp en E30 M3 i likadant skick där har du nog samma glädje, nostalgi och allt det,men värdeökning Allan på 15 år och 2400 mil :-) Mpower |
|
| joholm: Snygg fälgar :) Länk | |
|
Johan_S Är din också Fjordgrå? Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Nix, orientblå ska den nog vara! --- Min bil: Länk |
|
|
Såja, nu ligger en annons på den ute på Powerbörsen. Känns nästan lite vemodigt. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Denna fras var mycket användbar: "De som spontant känner sig manade att informera mig om att det går att hitta likadana bilar för en spottstyver..." Mvh Mikael |
|
|
Mikaelodoris He-he, tänkte att den frasen skulle göra att jag slapp höra att det finns E38:or för 3000 Euro i Tyskland. Jag har jobbat ett par år i Sydtyskland och känner väl till detta faktum. Tvärsemot många av Bisserwissrarna har jag sett dock även många av dessa bilar. Känns så trist när folk försöker applicera marknadens absolut lägsta priser på en bil som inte på något sätt motsvarar det slitna skicket som råder på 3000-Euro bilarna. Visst är jag förhandlingsbar när det gäller priset men än viktigare för mig är att bilen hamnar i rätta händer. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Jodå det prutargumentet har jag hört men till min heder aldrig använt eftersom jag bara ringer på annonser som jag redan från början anser vara rimliga. Hade jag inte behov av en kombi och råd med att ha flera bilar stående (renoverar och betalar av på hus) så vore jag nog intresserad. Nackdelen är att den är "för" fin. Jag skulle få ångest om den under min tid försämrades, något som bara inträffat med en av mina bilar och det var en bruksbils-Mazda och det tog 9 år så på detta forum förlåtes jag nog för det. Mina andra bilar har sålts i ett skick som var bättre eller likvärdigt med det de hade vid köptillfället. Men din bil ser ut att vara i samma skick som min förra som var 4 år när den såldes vidare och det är i sanning imponerande och något som jag tyvärr inte skulle kunna leva upp till. :( Det ska dock erkännas att jag emellanåt funderat på att ha en budgetjapsare för hundarna (nej de har inte körkort) och en helt annan för mig själv och då har 7-serien varit ett alternativ eftersom jag gillar motorstyrka och komfort. Kanske Asken eller 635 behöver fler objekt att pyssla om? Mvh Mikael |
|
|
joholm: Iof meningslöst inlägg... men fina o välskötta bilar kostar! Kul och sen en fin E38:a... finns många vrak... letade själv länge. Mvh Jocke W |
|
|
Så var det slutfunderat. Såg just kristallbakljusen på min 750 försvinna nedför backen. Jag hoppas att den nya ägaren kommer att uppskatta bilens egenskaper lika mycket som jag har gjort. Märkligt ändå, den tomhet som kommer krypande när det inte står en V12:a i garaget. Nu blir det till att jaga igen!! Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Gratulerar och lycka till med nästa bil. Lite nyfiken är jag allt. Anser du att du fick extra betalt för att bilen var i toppskick? Ibland får jag intrycket att det är ålder och mil som de flesta köparna går efter och möjligen även utrustningen när den är frågan om en modell som 750. Mvh Mikael |
|
|
Hej Mikael Jag fick relativt bra betalt i relation till de billiga lik som finns. Om man istället sätter referenserna till vad köparen kunde fått för annan bil för köpeskillingen är det makalöst hur billiga E38:orna är. Köparen fick nu en fantstisk bil i ett skick som verkligen är nära nyskick till priset av en gammal sliten Volvo. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Ja nu står denna fina 750 i mitt garage istället. Det var lite synd att resan från väst- till östkusten gick i regn som inte bilen var van med ;-) Känner mig helnöjd med bilen och har lovat joholm att den skall få ett bra liv. /Lasse |
|
|
Då gratuleras även du. Funnes den som kombi skulle även jag gärna ha en sådan fin bil. Mvh Mikael |
|
|
Hej joblock Skönt att höra att resan gick bra. När du åkte nämnde jag att jag märkt av lite plattor i däcken på grund av att bilen rullat lite för sällan. Kände du också av detta på vägen hem? Lite synd att vädret inte var på vår sida när du körde hem men som vi sa när du hämtade bilen så ligger ju Gotland bra till när det gäller soltimmar. Önskar dig en trevlig semester och hoppas att bilen även fortsättningsvis gör dig nöjd! Det känns lite märkligt att ha den inte står i mitt garage längre........ Mvh Johnny Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
joholm: Ja det var lite obalans även efter att jag tryck i 3 kilo i däcken. Får se om det blir bättre efter de får gå ett tag. Ha en fortsatt trevlig semester och hoppas du hittar en annan BMW till det tomma garaget :-) mvh. Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.