|
|
|
|---|---|
|
Tjaa..... hur mycket? senn så har jag kört snder koplingen... Vet inte om det bara är lammellen eller om själva tryckplattan har tagit skada .. Är det något som man bör låta bmw fixa på servicen??? Eller blir det mycket billigare att lämna in has vanlig autoriserad verkstad för att få det gjort??? Vad är det för kostnad vi pratar om????? Sedan undrar jag om man ska passa på 0 slänga in en racing kopling och sinterlamel belägg när man ändå håller på??? Håller det mycket bätre eller räcker M3 orginal..... Tryckplattan skulle gå på 7900:- hoss nån tuning firma sa dom. Är det värt det??? btw efekten på bilen är nog inte mer än mellan: 290-310hk (lite trim ej bromsad) ska orginal grejerna hålla? | |
|
Det kostar att ligga på topp. Insp 2 kostar mellan 7500-10000kr beroende på vart du lämnar in den. Kopplingen komplett ca 10000kr, orginalgrejor. Orginaldelarna ska hålla men blir dom misshandlade spelar det nog ingen roll vad du sätter dit. Risken med att inte använda orginaldelar är att du kan få följdproblem på andra ställen på grund av texz förstärkt koppling mm.Bara att ta ett djupt andetag, titta i plånboken och boka en tid på verkstaden. Mvh Asken |
|
|
hmm..... runt 10k för service hade jag räknat med men 10k till för koppling har jag ine råd med! Jag är 19år och köpte bilen med ett lån som jag fortfarande har 8000 kvar att betala på =( runt 11K ligger det i plånboken varje månadsslut det räker inte långt näör jag har 1500:- på kontot nu..... buhooooo har inte råd att ha min bil. Kul så länge det varade... Men att bara byta beläggen på kopplingen då? För det är nog bara dom som har slitits ner. |
|
| Vart i landet bor du? Om man är medlem i BMWCS www.bmwcs.com har man rabatt på alla reservdelar man köper över disk. Det är tufft att ha både lån och betala service. Men det är ju den totala ägarkostnaden som kan bli lite stor ibland... Snart lär väl däck o dyl vara dags med om du använder gaspedalen antar jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.