|
|
|
|---|---|
|
Tja Har sökt lite i forumet men inte hittat det jag söker. Jag har köpt en gammal 320 e30 motor till min 520i. Allt sitter på plats men motorfästena stämmer inte alls. Lite på avgassidan där 2 av 4 bultar passar men fästet är för kort och på insugssidan så passar inte fästet alls (hål saknas). Hur gör man? Jag har funderat på plattor att skruva i på motorn och sen skruva mina e34 motorfästen i. Nått som går att köpa eller bör jag bocka/svetsa egna. Nån måste gjort som men och kommit på detta problem... Hälsningar Peter | |
| Jag tog en motor från en 520i 89 och satte den i min 320i 90a.. det enda jag fick göra va att skruva bort fästena från motorn i 320 och sätta dom i 520 motorn (SAMMA MOTORER) Dock olika fästen... | |
|
Ja, det funkar att sätta 5-seriens motor i en 3-serie utan problem. Att sätta en 3-series motor i en 5-serie vållar däremot mer problem. (Gäller M20) Oljestickan är flyttad till tråget på 5-serien iom att den tar i motorfästena annars. Och hålet i blocket är pluggat. Det enklaste är att sälja motorn och köpa en från en femma. Du får en del pyssel att hålla på med annars, som du nu oturligt nog har upptäckt den hårda vägen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
du behöver inte sälja o köpa en annan motor. det du gör är att plocka tråget från gamla motorn samt slår ur pluggen i blocket (inifrån och ut). slå in den i den nya motorn samt monter oljetråget. motorfästet på oljestickans sida passa i ett skruvhål och på andra sidan passar i två. sen trär du igenom en skruv och en mutter på baksiden sen bygger du med svets tills det sitter i blocket. sen är det bara att montera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.