|
|
|
|---|---|
| Vad trött man kan bli! Häromdagen såg jag härliga rostbubblor på höger bakskärm. Tog kontakt med bmw för att eventuellt utnyttja rostskyddsgarantin. Sagt och gjort ringde och fick en kille att titta på bilen och han säger att den har varit lagad och omlackad av en annan firma så att garantin inte gäller. Killen var jättetrevlig så ingen skugga ska falla över honom. Vad kan det gå på att fixa hos bilmek. Fick ett tumme/pekfinger pris på 7000 av honom. Är det rimligt? Bubblorna är på cirka 2cm område och lacken har inte spruckit. Tack på¨förhand Ola. | |
|
Det var dyrt. Fråga vidare. Hälften låter lagom tycker jag. AE |
|
|
Hur kan en bil som är 5 år gammal ha rostbubblor i skärmkanterna och dessutom varit lagad en gång tidigare? Det måste vara ett rostskydd som heter duga! Tony En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!! |
|
| Tack. Någon som vet någon duktig i sthlm området? | |
| Man hoppades ju när man köpte en bil av bmw group att man skulle slippa sånt här men skett är skett. Man blir ju mest trött. Ibland kan man ju tycka att det vore bättre att bmw fixade bilen på "goodwill" eller till lite humanare pris än att man köper ny bil av annat märke. Vet i och för sig att man själv har undersökningsplikt men om man inte är expert är det väldigt svårt att se om bilen är lagad eller ej. | |
|
Nedomansky: Olan skriver bakskärm. Om det är skärmkanter nämns inte. Den tidigare lagningen är med största sannolikhet en krock- eller annan plåtskada. Troligen är den undermåligt utförd och upphov till bubblorna. Olan: Känner ingen i Sthlm, men min granne är suverän bilplåtslagare och mycket seriös. Men han är ju dalmas liksom jag :) AE |
|
| Det är skärmkanten på höger bak. | |
|
Jag vet en som fixade detta på sin BMW på en Mercedesverkstad(!). Kostade 1500kr med lack, med kvitto. Men kan ha varit extra billigt för de tog det i samband med lackning av bakkofångaren p.g.a. en påkörning bakifrån. Men trots att de gjorde det seröst med nya plåt och ordentligt lack kunde man se nån liten bubbla ganska snabbt.. Mvh Johan |
|
| Grelle: Såg man nya bubblor tidigt efter rostlagningen, så gjorde de det knappast seriöst... Då skulle det hållit bättre. | |
|
Med ny plåt och ordentlig lack ser man inga bubblor "ganska snabbt" Riktig etsande grund direkt på plåten är grejen och inget spacklande och kladdande innan grundning. AE |
|
|
tycker 7000 låter grymt dyrt, hade jag varit i dina skor hade ja jagat ett bättre pris. har också en e46a med lite rost på, funderar med att lämna in den. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.