AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
887

Dörrfästen? Vad heter det?

Vi
9
Viktorph
320iA Coupé -92
Hej alla bmw killar o tjejer!

Jag har ett litet problem kan man säga.
Jag måste köpa nya "fästen" som håller fast själva inredningen (insidan) av dörren och det jag menar är de små sakerna som är gjorda av plast. Jag har ingen aning om vart jag får tag på dem? Har varit på Bilteknik i stan, de hänvisade mig till volvo, där fanns det inget, också på 2-3 andra bilfirmor och reservdelsställen fanns det inte. Jag vet inte heller vad de heter så det gör mig lite funderande vad jag ska söka på när jag letar på internet. Är det någon som vet vart man kan få tag i detta och vad det heter är jag evigt tacksam.

Tackar på förhand!
Det du är ute efter kallas nog kort och gott för clips. Finns hos Bmw (naturligtvis). Fråga efter clips för att fästa dörrsidan och säg vilken modell det gäller så fixar de resten. Kostar nog 5-10kr styck. tror ej dessa finns att få tag på hos någon eftermarknadsleverantör, Utan endast hos Bmw. Mvh carl
jp
464
jpn
523im -99
Carl L har nog rätt! är ju bara nå vita plastnitar som sitter bakom klädseln som man trycker in i hål i dörrplåten och det är ju som nå hullingar på nitarna så dem låser fast i hålen i dörren! mycket smidigt och funkar bra är sällan dom går sönder faktiskt!
Vi
9
Viktorph
320iA Coupé -92
Hehe tackar för bra tipset, tyvärr har jag ingen bmw återförsäljare i min stad så det får väl bli att åka till närmsta cirka 5 mil ifrån, därför det hade varit bra med internetförsäljare av dessa "clips". Men jagh tackar igen så mycket för tipsen och hoppas jag får tag i några snart.
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Länk detalj 5 , 6 och 11 är det som kan behövas.
11 behövs endast om dörrsidan är sliten i övre fästena under rutan..

Mvh Janne
Vi
9
Viktorph
320iA Coupé -92
Mycket riktigt, iallafall det som jag behöver är nummer 6. Knepigt att det inte finns sånt att köpa på bilreserdelsaffärer. skumt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.