AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.950

Mycket irriterad över SBP:s monopolställning och usla service

Min bil skulle in på efterkontroll så iom att grannen varit där idag och sagt att det inte var någon väntetid åkte jag ca 15 km till Enköping. Väl framme var en man på väg till sin bil en annan stod och svor vid incheckningsautomaten och när jag frågade vad som stod på så förklarade han att han inte fick någon tid och att det ändå inte spelade någon roll iom att stället var låst och släckt. Även jag försökte få en tid. Det gick inte. Då började jag tro honom och gick och kände på dörrarna och tittade in. Helt nedsläckt inte en personal i sikte. Vi stod och stirrade lite irriterat på byggnaden och talade ill om SBP tills han beslöt sig för att ta en runda runt byggnaden och jag ringde upp det telefonnummer jag hade i mina papper, hamnade i en telefonkö och medan jag väntade dök mannen åter upp. Han gick fram till mig och berättade att de hade rast på baksidan och att de därför stängt lokalerna och att de skulle masa sig tillbaka en kvart senare. Jag ville inte vänta och åkte iväg och ringde under tiden höggradigt irriterade till kundtjänst. Kom fram till en tjej som ringde upp dem och sade sedan att de lagt in en rast på 20 minuter, vilket jag inte tror på iom att det redan stod två irriterade kunder där när jag kom och jag kom nog rätt så precis när deras 20 minuter skulle ha börjat. Jag ville inlägga en protest, men det kunde inte kundtjänst hjälpa mig med, men hon försökte få tag i platschefen medan jag väntade och återkom sedan med beskedet att hon inte kunde få tag på honom. När jag ställde några frågor försade hon sig och sade att jag kanske skulle kunna få tag i honom efter semestern. Där kom förklaringen. Katten var borta och råttorna dansade på borden.
Jag som inte är anställd av ett monopolföretag (som pga högt arbetstryck arbetade till 1 i natt och började 8 i morse och skriver detta under min pga SBPS personal förlängda rast) skulle tappa mina kunder om jag gjorde på det viset, Icapersonalen som fick för sig att låsa butiken under ordinarie arbetstid skulle mista jobbet, men SBP:s personal sitter tryggt. Och jag som tvingas vara kund har ingen instans att vända mig till förutom JO (tror jag det blir) Fy fan för monopol!

Mvh
Mikael
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vilken tid hände det?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det där är din egen verision och funderingar.
Alla anställda har rätt till rast, och du har ingen aning om orsaken till rasten, det kan ha varit nått arbetsrelaterat/fackligt som skulle avhandlas eller så fyllde någon jämna år. Och du bestämmer inte när var och hur, bara för att det inte passar dina syften. Du verkar nära utbrändhet om du inte orkar vänta 20 minuter dags för långsemester kanske ??

///MVH Hasso
Länk
Idag 14:16 avslutade jag det första samtalet till kundtjänst och då hade jag redan varit där ett tag och fick därefter veta att personalen skulle förbarma sig över oss om en kvart. Jag hade tyckt det var ok om de pga få kunder suttit på framsidan redo att rycka in om kunder kom, men det faktum att de på eget bevåg stängde butiken och dolde sig var riktigt uselt och kan bara förekomma när inga alternativ finns för "kunderna". Dessutom intygade kundtjänst om att det inte fanns några uppgifter om att SBP i Enköping hade rätt att slå igen butiken eller för den delen att de gjort det.

Hasso: Det har inte ett skit med mig att göra. Rast har under alla år jag arbetat och vid alla arbetsplatser jag arbetat vid tagits under ordnade former.
Jag tar ledigt för att få en tjänst utförd. Om de har fullt upp godtar jag det, men om jag pga att de själva beslutar sig för att stänga igen (och dessutom troligen ljuger om rastens längd) har jag som tvingas anlita en monopoltjänst rätt att bli irriterad. Hade det varit frågan om ett auktoriserat möte hade det varit känt centralt. Detta var nonchalant inget annat.
Vidare är det inte frågan om mina funderingar eller spekulationer. jag har svårt att tänka mig att du skulle acceptera att ICA-personalen stänger butiken om du åkt dit för att handla.
1. Jag var där under deras ordinarier öppettid.
2. De hade på eget bevåg stängt och tagit rast vilket samtalet med kundtjänst bekräftade.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.