AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.243

Valeo Torkarblad

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
hej,

har försökt att få tag på Valeo Silencio X-TRM torkarblad (flat blade) till min e46 M3 med det verkar vara en bristvara även om KGK introducerade denna redan förra året!

är det någon som vet vilken butik som kan ha sånt på hyllan?
STi
Köpte mina på mekonomen för 2 veckor sedan. Dom hade dessa på hyllan. 550 500 långa. 280 kr st kostade dom om jag inte minns fel...
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
tack för tipset, ska kika in hos dom imorron, orkar inte mer med skrikandet längre
men jag antar bara för allt detta sökande så börjar väl sommaren :)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
update: va hos Mekonomen's huvudkontoretsbutik igår och där hade dom inte Valeo torkabladen till BMW på hyllan så dom fick beställa och lite förvånad när jag plockade upp dom idag så var torkarbladen inte från Valeo men Trico dock "Flat blade" och kostade 448 totalt för bägge.

STi: va dina blad från Valeo?
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
råd och tips från Trico:
Länk
STi
Jap det var det...
Men det står inte att de ska passa bmw. Tror det står Ford focus och Alfa eller något sådant, vet inte om det står peugeot också...
Men längden är ju den samma och kopplingen. 550 och 500mm i längd
Trico NeoForm kör jag med och det ser exakt ut som de som sitter original på 523:an. Det är en -06 Touring. Hittade ingen märkning på dem så det kan ju vara Valeo också, men hursomhelst är de grymt bra.
Men dyra såklart om man jämför med Biltema och annat skräp.

Vem hatar inte gammla 'bygel blad' där snö o is kan fastna?

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
IL
26
ILove E46
320d Touring -05 (E46)
De är grymt bra! Köpte ett par Valeo Flatblade till bilen jag hade då, och de satt kvar med bra kvalitet drygt två år senare när jag sålde bilen. Dyra men bra, vilket långt ifrån alltid har ett direkt samband. I och för sig brukar jag vara försiktig med att köra torkarna "torrt", men ändå imponerande tycker jag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.