AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.049

Vilken motor ska jag ha i min kommande 330 touring!?

Som ovan beskriver funderar jag på att köra en 330 touring M-sport II (e46)då min nuvarande zäta coupe dessvärre är liiiteee för liten... Finns de facto en hel del motoralternativ att välja på; d, xi, xd ... Har dock ingen aning om vilken som är bäst för mig... Kör kortare sträckor veckovis, för att ibland (ca 1gång i månaden) köra betydligt längre sträckor... Kort o gott, jag kör inte långa sträckor ofta - utesluter det dieseln..? Vill ha så mkt effekt som möjligt... Förstår att det är subjektivt, men skulle gärna vilja ha era åsikter om vilken motor som ni skulle förespråka..?

Tack på förhand!

Mvh Anton

If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Låter inte som dieseln är de bästa valet...men hur många mil ligger du på ett år ungefär?
na
630
navi
BMW325xi -06
xi och xd är ju onödigt om du inte absolut behöver fyrhjulsdriften.
Har själv xi, men det stjäl ju lite prestanda samt ökar bränsleförbrukningen.
Dessutom brukar de vara dyrare i inköp än de bakhjulsdrivna.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om du inte kör 3000+ mil per år så är den ekonomiska skillnaden mellan diesel och bensin försumbar och vad det då handlar om är dina personliga preferenser. Provkör båda modellerna för det är stor skillnad i motorkaraktär.

___
//Ulf
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
Bensinaren självklart!!! diesel är för volvo bm ;)

///325///
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Dagens dieselmotorer är riktigt grymma...
Fick provköra en 535d för ett tag sen,visserligen hade den en kcr-box...men vilket vrid!! inte många bensinare som hänger med där...tror den hade 310hk och hela 650nm!!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Bensin och bakhjulsdrift så klart!
tror inte diesel lönar sig för dig, och fyrhjulsdrift?
hmm, tycker dom tappar lite i körkänsla, körde för övrigt på parkering i vintras för att kolla väggreppet och dsc.
Resultat?
Tja, man fick verkligen idiotköra för att antisladdet inte skulle klara av situationen.

Bensin valde jag!
//Bjerser
Låter som bensinaren är det bästa valet - kör max 2000 mil om året o. ogillar personligen (!) diselmotorernas ljud... Visst, de nya bmw-modellernas dieselmotorer är riktigt tysta... Tack alla, för de utförliga svaren!!! Jag trycker in ett inlägg när det blir köp! // Mvh Anton

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.