|
|
|
|---|---|
| Upplever helt klart en avsaknad av diskant i systemet. Gissar på att skrikorna är de i backspeglarna samt de i bakdörrarna. Sätter jag örat PÅ så finns det svagt ljud ur alla högtalare. Jag jämför med min tidigare E34, vet ej vad syst. hette men det bestod åxå av 10 högtalare. I denna sitter det ett slutsteg bak verkar det som. . . . .nå´n som vet nå´t eller är det ej mer diskant än så? | |
|
beror väll lite på hur du har de inställt men jag säger nog det samma. Jag kör +8 fram så jag har nästan inget bak,sen har jag kompleterat med en 10"dls bas med Dls mono steg som spelar i skisacken. De jag saknar är helt klart lite klarare diskant. Hade planer på att köpa 2 st diskanter för 1000 lappen st men jag vet inte om de skulle funka med bilens org slutsteg. |
|
|
Lånar tråden eftersom jag har planer på att byta det främre systemet på min bil. Tydligen är DSP systemet ett ganska avancerat system med förstärkare för varje högtalaretyp dvs bas, mellanragister och diskanter styr av separata slutsteg/filter. Blir då ljudet bättre av att jag byter ut högtalarna mot ett 3 vägs DLS PRO system? Känner DSP systemet av att det sitter andra högtalare monterade och kompenserar sedan om ljudet för attvuppnå ljudet som man får med originalhögtalarna? Jag saknar också ett bättre ljud i bilen och hoppas att det ska bli lite bättre av att byta elementen mot bättre. Har någon provat detta? Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
Här finns lite info om hur DSP fungerar och hur man gör för att få det att spela bra: Länk Samt här finns ett arkiv om DSP: Länk Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| jxp: Nej DSP steget känner inte av vad för högt som monterats och skall du byta ut original högt mot eftermarknads grejor utan att byta ut DSP steget så gäller det att kolla så att högt har samma Ohm tal som original samt att de klarar av samma delnings frekvens som original. Vilka högt menar du när du skriver DLS Pro då dom inte har ngn serie som heter så? | |
|
Jag har ett DLS Ultimate UP-35 ligger i garaget. Dom satt i min gamla bil tidigare men funderar nu på att montera dom i min E-39:a. Dom spelade så gott i min gamla E-36:a där jag demonterade det gamla delningsfiltret/slutsteget och körde med DLS filter och ett 4 kanals Sony steg och ett 2 vägs DLS i bakå. Nu ställer ju DSP:n och stora monitorn till det lite och eftersom jag inte vill kosta på allt för mycket pengar och högtalarna bara ligger så har jag börjat fundera på att byta ut fram systemet. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.