|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte min Z3 Coupé 3,0L -02 i fredags den 6/7 och är mkt. nöjd än så länge med Z3:an :) Det finns dock en del saker som måste ses över!Jag hör ett missljud från vänster sida om man står framifrån och tittar det verkar komma från det nedersta remhjulet(vet ej vad det går till) det låter lite som lagerljud eller möjligtviss är det bara remmen som låter?Nån som har haft liknande problem?Ska ta bilen till verkstad snart för oljebyte,så hittar jag inte felet innan så får han titta på det också. Tack för hjälpen! /Ricke | |
|
Det är inte remmen som går till AC'n? Har för mig att det kan låta lite "konstigt" från hjulet på AC'n, på vissa bilar, när AC'n slår till och från. /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
| Hur låter det här "missljudet"? Missljud kan förekomma i olika "skapelser" varför det blir lite svårt att hjälpa dig... Som z3 magnus säger kan det vara ac:n - fläkten slår till o från då o. då men borde inte vara några bekymmer... Hoppas det löser sig! | |
|
Missljudet låter ungefär som svagt rasslande som om nåt lager är slitet eller så,alltså det skriker inte som det brukar göra om det har havererat redigt och det hörs inte från motorn.Svårt att beskriva bättre,hoppas ni förstår.Kanske är det remmen bara som är sliten?Bilen har snart gått 7500 mil. Det kan nog vara Ac:n som låter,det smäcker en del också när den slår av och på är det normalt tror ni?Annars fungerar Ac bra,kyler bra och så... /Ricke |
|
|
Grattis till en trevlig bil. AC:n slår man väl själv på eller av med knappen på instrumentpanelen. Den slår inte på eller av sig själv. Kör vidare och hör om det ökar eller är konstant. Svårt att råda när man inte själv kan lyssna. Annars åk in till BMW och be dom lyssna det brukar inte kosta något med goda råd. Lars... |
|
|
Ska kolla med verkstaden, ska ändå dit och hämta lackstift och lädervårdskit :) Blir nog till att beställa en M-front också när pengar finns....kostade ju inte så mycket.Tror det var 4700:- + lite monteringsdetaljer. Tack alla för tipsen!Jag är ju ny på Z3 så det lär ju komma flera frågor ;) dock så vet man ju en del om BMW då jag haft 7 st. BMW innan.... /Ricke |
|
|
Hej Ricke Jag hade ett liknande beteende på min roadster precis när jag köpt den. I mitt fall var det lagret till vattenpumpen eller om det var hela vattenpumpen som jag bytte. Finns bra instruktioner här på AP om hur man gör det. //Björn |
|
|
Tackar björn för tipset! ska kolla upp vattenpumpen också när jag ändå ska göra oljeservice på bilen. /Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.