|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som har installerat en cab-modul för att kunna cabba ner via fjärrkontrollen (tryck 3ggr på nyckeln, så fälller den upp/ner taket åt dig) Jag får min modul imorgon, och undrar nu om det är någon som har erfarenhet av denna modul... Installation, svårighetsgrad mm... Är det bara att koppla in den bakom cab-knapparna i kupén och sen funkar det? Vore skoj å få veta lite innan man skall bege sig på problemet. Mycket tacksam för svar.. // C | |
|
Har själv funderat på att köpa just den men väntar lite till tror jag. Dessutom så är det ju inget cab-väder att tala om. Så som jag har förståt det ska det vara plug-n-play. På den sorten som jag funderar på är instruktionen bara på tyska men det ska väl gå om det finns bilder eller teckningar. Hur mycket som måste skruvas bort för att komma in bakom knapparna vet jag inte, har inte varit ute och kikar närmare. Du är helt enkelt först ut och får vara försökskaninen :-) Berätta sen hur det gick och vilka "minor" du gick på så slipper vi andra hehehe Lycka till!! Niklas Fransosen |
|
|
Någon stackare måste väl ändå monterat in denna modul? Men ska bli skoj å se om man lyckas få dit den iaf, väntar med spänning på leveransen nu... Någon som har gjort detta innan, skriv gärna ett litet ord ;) // C |
|
|
C, En fråga. Köpte du modulen från shopkeepern eller från tyskland? Niklas Fransosen |
|
|
Köpte min modul via styletech.se. Snacka med Kent, skittrevlig kille, å grym service. |
|
|
Tjena. Kent är "shopkeepern" här på forumet om du inte kände till det. Alltså, Kent driver styletech men oxå shopen här. Kent är en toppenschysst kille och jag har pratat med honom om just denna pryl. Fick ett bra pris av honom men har hittat samma grej på ebay för halva priset. Får se hur jag gör... Har du börjat pula än då :-) Niklas Fransosen |
|
|
Har inte pulat något än, men sitter å går igenom instruktionerna iaf :) Blir en tvätt ikväll å ska försöka pula dit den efteråt. // C |
|
|
Det har ju äntligen blivit lite väder så man kan köra öppet :-) och då blir det ju lite extra kul att tvätta bilarna. Vi verkar förresten ha rätt lika bilar. svarta med M-paket och 135-fälgarna osv. Jag har inte automat och inte heller navi. Har du svart läder eller? Verkar instruktionerna vettiga? /N Fransosen |
|
|
Instruktionerna är på engelska och verkar helt klart vettiga. Mycket bilder å pilar å skit, så de ska nog lösa sig hoppas jag. Japp, rätt snarlika bilar, dock har jag grått skinn istället. |
|
|
Jag kan cabba upp och ner min 323Ci cab-00 med nyckeln, men det är bara en programmering som är gjord. Håller jag inne låsupp-knappen, åker rutorna ner, och sedan cabben, håller jag in lås-knappen, cabbar den på och sedan åker rutorna upp. BMW CS #5206 |
|
|
Japp, det går (gick) att programera, men inte numera, då bmw stängt av denna funktion i deras datorsystem. Fördelen med modulen är att du trycker 3ggr på nyckel, så sköter bilen resten, och man slipper hålla knappen på nyckeln intryckt hela tiden, och behöver heller inte stå så nära bilen för att behålla stark signal mellan nyckel och bil. |
|
|
OK BMW CS #5206 |
|
|
Finns även en modul som man kan koppla in tillsammans med den ovan som gör att man inte heller behöver hålla knappen intryckt då man sitter inne i bilen. För det är ju jobbigt :-) Finns även den hos Styletech.se ca halva priset mot denna som c14ymOre har om jag inte har fått fel info från Styletech. Kul, men lite onödigt. Men varför inte *ler* Niklas Fransosen |
|
|
Oj oj boyz, nu är modulen på plats... Undra om man är nöjd! Jääääklar va skönt... å jäääklar va smutt de va å koppla in den! Va lite bök me å montera ner AC/Rök-fack å handskfack, men annars kalas! Nu kan man fälla taket på över 100m håll, å fälla upp också såklart ;-) Grymt nöjd modul-användare. Kan starkt rekommenderas. Å stort tack till "Shopkeeper" aka Kenta, som ordnade fram den så snabbt! // C |
|
|
Eftersom de inte går programmera hos bmw längre och inte ens talar om att det har gått tidigare heller så verkar detta som ett grymt alternativ!! Surfade in på sidan direkt ni tipsade om (har ändå inget annat för mig på jobbet) men tycker de var saftigt pris för en sådan modul.. visst den är säkert avancerad på alla sätt mm men känns ändå lite surt med tanke på att de har gått programmera om orginal i bilen. Men andra sidan så slipper man hålla ner knappen som ni säger och cabba ner på långt håll.. de har jag saknat nu när man kört utan tak ett tag.. de man brukar säga till sig själv när man kommer gående till bilen ".. och de är nu man önskar man hade kunnat cabba ner på avstånd, och bara sätta sig". Men bra ni tog upp detta i forumet, för jag hade ingen aning om att de fanns en sådan modul i huvudtaget så hade nästan lagt fjärröppning på hyllan ett tag. Så nu får man ta en funderare här! /burner |
|
|
Har precis beställt en sån modul till min Z4:a från Kenta på Styletech.se :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Köpte min modul på e-bay och fick den levererad idag. Instruktionerna på engelska var väldigt bra med bilder och pilar och annat. Blev lite skrämd när man skulle löda och fixa, men tänkte att det skulle nog funka lika bra med skarvkopplingar eller som jag vill kalla dom "strömtjuvar". Efter en del skruvande och fixande, det är inte världens bästa arbetsställning ute i bilen, så fungerar det klockrent. Verkligen toppen, dock så har dagens väder inte tillåtit nåt åka men jag har fått det att funka. Det tog mig kanske en timme, på sin höjd. Kanske inte världens viktigaste pryl, men ack så bekvämt och ja visst lite ballt att kunna fälla taket på håll innan man sätter sig :-) Så alla cabb-ägare skaffa nu denna pryl!!! Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.