AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
604

Skadligt med chip på m3-e46?

Hejsan!

Jag skulle vilja ha era synpunkter på chip och K&N filter till M3-e46. Enligt vad jag har läst här och hört på andra håll är det inte ovanligt på M5:or att det uppstår problem med luftmassemätare och även större haverier. Vad har ni för åsikter om detta? skall man avstå från dessa bilar? skall man sätta tillbaka orginal? Jag förstår att det beror på vilket chip det handlar om och vad jag förstår är det ett Motornord chip i detta fallet.

tack på förhand
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
kör med K&N (replacement filter) ett tag nu och har inga som helst problem sen första dag.

har haft erfarenhet från min Boxster och 911/996 med både K&N och BMC, själv föredrar jag BMC men har inte orkat ta tag i och få tag på filtret

öppet filter system som inte har någon skyddande hölje kan naturligtvis få in mer skit som kan skada LMM och kanske ite heller lämpar sig med GTR motorhuv

GruppeM och många andra dyrare har konfilter i ett CF filterhus, som skyddar filtret från onödigt smuts

och chip-tuning, mitt intresse var att häva fartspärren, det är väl det ända input:en jag har, funkar för mig, inga onaturliga beteende efter omprogrammering
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.