AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
686

ToppSlipning Varför går den dåligt "Diesel"

Visa användare
36
Harley-63
530 D Touring -02
Tja Allihopa!! Jag har planslipat toppen på min 525tds, efter ett vattenpumps ras, Efter renoveringen så går inte bilen som den ska, spridarlampan lyser hela tiden, och den har ingen ork alls (Max 120km/h) måste man nollställa datorn eller nåt? Jag har fått ett tips om att man ska justera "rampumpen" den fram under insuget, men det händer inget överhuvudtaget...
"JAG VILL HA HJÄLP, NU!!!! PLEASE!!!!

Sitter på gotland med en husvagn efter nu och ska åka hem 40 mil nu.....

Mvh.Harley-63

"Spännande Män Doftar Diesel"
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Hej!
Pröva att slå en signal hit:

Länk

De har nog säkert ett snabbt svar på frågan :-)
som sagt du har fel pumpinställning alternativt monterat dit spridarrören fel och så har du luft i systemet

min hemsida Länk
Visa användare
36
Harley-63
530 D Touring -02
Tack "mr_majzoo" och "helgonet" för era svar!

Jag kom hem, efter mycket "stön". Men den är så fruktansvärt seg som sagt, Jag har inte flyttat spridarrören, och jag har provat att justera på pumpen, samt lättat på muttrarna på spridarna, för att lufta ur, men man kanske ska göra det någon annanstans!?

mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Hur har det gått?
Hittat någon felkälla?
Visa användare
36
Harley-63
530 D Touring -02
Jodå, Jag måste ha ett kamlåsnings verktyg, ca:1500 + moms, där jag hittade på "Boier bilverktyg.com" ...
Jag visste iofs att man skulle ha ett verktyg för att justera kammen, men att det var så noga, det visste jag inte, sen måste dieselpumpen justeras med indikatorklocka (suck) allt det där ska jag få hjälp med bara jag får tag i verktyget.... (Semestertider)

Sen tror jag att det är ngn klant som har skruvat tidigare med bilen, så det verkar som om markeringarna inte stämmer överens

Visa användare
36
Harley-63
530 D Touring -02
Hallå!!

Nu är det fixat, måste ha varit nåt glapp i pumpen...

Jag bytte hela ställverket på pumpen, sen gick den perfekt, den har nog aldrig gått så fint i lådan... :)

Ganska otroligt egentligen, pumpen var renoverad för ca:2år sen, och sen in igen på efterjustering, men inte någon förbättring :/)
Bytt ägare flera ggr. pga. detta....

Men nu går han som en dröm.... men det var väl bara för att jag köpte en ny ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.