AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.538

Står inför köp av M3

jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Hej!
har sedan en tid letat runt efter en m3 e36 i fint skick, blev tipsad om en bil som inte ens ligger ute på annons. Killen som har den ska köpa en m3 e46 och hadde planer på att konservera den och bevara den till framtiden (han har gjort så med ett antal bilar). Efter att ha tittat på bilen kan jag bara konstatera att jag nog får svårt att hitta en m3:a i bättre skick, han har haft bilen i 8 år och vårdat den som ett barn. Det är dock inte riktigt "den" bil som jag tänkte från början, 3,0 istället för 3,2, dakargul istället för estoriblå mm. Dessutom saknar den AC vilket karnske inte är så praktiskt med tanke på att det var tänkt som en sommarbil, är det vanligt att 3,0:erna saknar AC?
Vad jag vet så är det inte många M3or som inte har AC.... Visste faktiskt inte ens att det fanns utan.... Den är inte bortplockad då?

/Jonas
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Nuvarande ägare har i alla fall inte plockat bort den, det är allt jag vet. För övrigt är det en 94:a. Risken är väl att den blir svårsåld sen om den saknar AC.
Jag har haft en svensksåld M3 e36 -94 utan AC, kan säga att den var mycket svår att sälja p.g.a avsaknaden av ac/klima men detta var för flera år sedan, nu kanske vissa rent av vill köpa en utan för att slippa ev. strul när den börjar krångla, finns ju de som vill göra race-bil och inte vill ha ac också.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
köper man en m3:a ska det vara 3.2:an (med ac).
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
personligen tycker jag att karaktären hos 3,0 motorn bättre återspeglar motorsportandan från M3 E30 än 3,2 som är i min smak alldeles för gubbifierad, den saknar 3.0 ans råhet.

Är priset rätt och då menar jag under 75k med tanke på färg och avsaknad av AC tror jag att du gör ett hyfsat köp då det är svårt att hitta bra ex numera
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Hej igen!
Tycker ni verkligen att det är rimligt med ett bud under 75k på en m3 från 94 som är i nära nyskick bara för att den är gul och saknar ac. Jag vet inte, men efter att ha kikat runt ett tag är min upplevelse att det verkar svårt att hitta en fin under 100k oavsett årsmodell. Vad säger ni, jag tycker 85 verkar ganska rimligt, har jag fel?
jag skulle nog säga att 85 är ett bra pris.. kolla runt på blocket så får du en bra bild..
Mu
7
Murg
320i touring -89
M3 -95
om du inte är intresserad av bilen får du gärna skicka ägarens nummer till mig. Verkar vara precis en sån ajg är intresserad av
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Det blev så att jag köpte bilen, den var för fin för att bara få passera. Vi kom överens på telefon idag och jag får bilen i morgon fredag, blir nog lite svårt att sova i natt :)

/Johan
Gemini__
Kul, grattis! Absolut inte för dyrt om bilen är lika fin i verkligheten som du beskriver den.

Mvh:
Thomas
Grattis.. du får lägga upp lite kort sen!!
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Ja jag lägger upp nån bild i helgen, ska vara ärlig också priset blev inte 85 utan något högre. Just nu känns det son att några tusen hit eller dit inte har så stor betydelse när jag hittat just den bil jag vill ha. Jag är nog lite kräsen när det gäller skicket och har letat ett tag så det känns rätt att betala det jag gör för just den här bilen. Ska bli väldigt spännande att få hem bilen i morgon, det här är min första M-bil, det närmaste jag kommit tidigare är Alpina b10, så det här är lite av en dröm som jag förverkligar.

/Johan
pg_ice
Grattis Johan!

tänk på att AC paketet väger runt 20kg
så du sparar lite vikt där.
ärligt talat så är det inte många dagar på året som man verkligen är i behov av AC.
jag köpte precis en M3a(om du läser tråden precis under den här) utan AC men det är jag inte det minsta grinig för.

Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Vänta tills de svenska sommarvädret kommer, kan inte vara dåligt länge till. Då önskar ni att ni hade en AC :P

Vilka m3 bilar är de inte som har ac? jag har ac i min 95a.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Bilar som inte har AC är bilar som detta valts bort då bilen köptes ny. Alla gick att få med detta oavsett årsmodell

jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Hej!
Hämtade bilen idag :) Säljaren hadde haft den goda smaken att tvätta upp och städa ur bilrn ordentligt före leverans så det var bara för mig att ta fram kameran när jag kom hem. Hur kan jag lägga in bilderna här så att ni kan se dom?
Regga ett konto på www.garaget.org och länka dit... :-)

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.