AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
669

orginal luftfilterbox till m3 3.2 eller K&N ?

tja.. har en bmw m3 cab -97. med öppet K&N filter. har haft den i 2 månader nu och funderar på att sätta tillbaka orginal boxen nu för jag har läst här på forumen att de kan bli mindre effekt pga den.. någon som har synpunker på detta ? och sedan till den stora frågan vid luftintaget på boxen (det ovala hålet) ser det ut som att de ska sitta ett plast rör elelr slang som ska få kall luft till boxen.. en sådan har jag i vilket fall inte.. ska de sitta någon sorts slang eller liknande där eller ska den suga luften jämt bakom strålkastaren. ?? 1 fråga till ska jag köra med bmw original filter eller ett K&N filter i boxen ? mvh/v.r
Vissa säger att man får ut 5hk+ osv av öppet sport luftfilter, och vissa säger att det drar lite effekt. Men ett öppet filter ger inte effekt och kan dra lite effekt istället om den tar in varmluft. Ett öppet filter kan dra in skit i motorn (om det går sönder) K&N ska vara ett jättebra filter sägs det och det stämmer alldeles säkert. Men hade jag haft en M3:a hade jag nog faktiskt haft vanliga luftboxen och vanligt filter på. Men gör som du vill.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Öppet filter sätter man dit för ljudet, inte prestandan =)

Jag tycker att en M3a låter så pass gott redan så att man kan skippa det öppna filtret =)

// M.V.H. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.