AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
911

Nån som vet nåt om denna M3:a E36

Länk

Nån som har någon info om denna. Jag har mailat till säljaren men han orkar inte svara på mina frågor. Enkla frågor om service, dokumentation mm.

Är det någon idé att spilla krut på denna??

M. Pedersen
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Om säljaren inte "orkar" svara på dina frågor skulle iaf jag tappa intresset. Han har inte skrivit något om endast telekontakt eller så vad jag kan se.
När du skriver att han inte orkar antar jag att han uttryckligen gett dig detta svar, eller är det så att han inte svarar över huvudtaget?

Svaret jag fick var:
"Jag har ägt 4st m3 tidigare o är en entusiast också.
Du får komma o kolla om du vill, orkar inte svara på alla frågor."

Inte direkt säljande svar om man säger så.

M. Pedersen
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Nej jag håller med. En M3 är vanligtvis relativt svårsåld då det finns många objekt på marknaden i varierande skick som kan få köparna att bli gråhårig av bara tanken på vilken bil som är den rätta. Alltså skulle jag själv va otroligt tillmötesgående och verkligen försöka ge bra intryck om jag själv skulle sälja min egen.

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Alla vet att om man lägger ut en annons på blocket så blir man mailbombad.
Man orkar svara på mail i början men sen tröttnar man helt enkelt!

Så jag försvarar säljaren lite där. Men du som potensiell köpare kan visa att du är seriös genom att ringa ist.

Mvh Jojje
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
JA telefonsamtal går långt före ett mail! Har svårt att förstå varför "alla" mailar istället för att lyfta luren då det ger ett helt annat intryck.

Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Jag skulle inte köpa bilen, så funkar jag. Är man så nonchalant att man inte "orkar" svara då kanske man borde skrivit en mer utförlig annons och haft fler bilder till och börja med. Sen har jag svårt att se att en entusiast svarar att han inte "orkar" svara på några frågor. Att man kan åka och kolla på bilen är en sak men man kanske vill ha svar på några frågor innan man åker flera mil enkel väg.

Nej mina pengar går till folk som inte bara har en fin objekt som är värd pengarna utan också har en trevlig bemötande och är lite "service minded".

Nu har jag ingen info om bilen som frågan egentligen var men kunde inte låta bli och kommentera det hela då jag blir lite lack på nonchalanta personer.

Mvh
Han har väl förmodligen inte så mycket dokumentation på bilen, därav svaret..
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Bilen ser ju fin ut på bild annars....

2 års annonsering tog det för att sälja min M3´a, så jag fattar varför han skriver att han inte gitter svara på alla frågor. 99% av alla mailare vill bli brevkompisar. Av egen erfarenhet vid olika försäljningar känns det så.

Annars är det ju enkelt göra en PDF eller Word.doc info och skicka till de som frågar. Men som sagt, en M3 är jävligt svårsåld pga servicekostnaderna, köparnas profil ( 20-30 år, man, ingen historik hos fs bolagen ) samt kostnaderna för försäkring. Annars är väl 87K ett bra pris om bilen är juste.
Det är väl bara att ringa, numret står i annonsen.

M3/// Mullret
Be
48
Berca
BMW M3
Det är bara telefonsamtal som gäller om man är seriöst intresserad och har kontanta pengar klara att handla för. Det är min erfarenhet från båda sidor (köp/sälj). Dessutom, om man har den förmågan, kan "höra" på säljaren om det finns punkter som han/hon svarar svävande på.

Tex: jag ringde på en M3, killen som ägde den var nyutb bilmek, men han visste inte (!!) om kliman fungerade... Då bestämnde jag mej att det nog inte var värt en resa på 50 mil för att titta på bilen.

/Berca
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vill man sälja så svarar man på mailfrågor annar bör tydligt i annonsen ange att man ej vill använda mail som kommunikationsmedia.

Precis som det finns "brevkompisar" så finns det de som kan prata i timmar när dom ringer. Själv föredrar jag mail som inledande kommunikation då det är enkelt att formulera de frågor man har och de svar man får från säljaren har man sedan dokumenterat.

Har vi ett par tillfällen då jag svarat på annonser och ställt en 3-4 enkla frågor fått korta svar som "Seriösa spekulanter ringer" och liknande. Meddelade då klart och tydligt min åsikt om att mail och seriositet inte har med varandra att göra samt att med den typen av svar han skickar så säljer han ingen bil till mig osv. Några mail senare meddelar han glatt att han sålt bilen till en seriös telfonerande intressent. En vecka senare mailar han och säger att killen strulade och att jag kan få köpa bilen om jag fortfarande är intresserad. Knappast aktuellt...

Vid annonsering är ju A och O att ha en annons som ger det mesta i informationsväg om utrustning, historik och annat. Kompletterad med ett flertal bra bilder så slipper man ju ett antal återkommande frågor. Sen är det ju bara att acceptera att man som annonsör får en del underliga bytesförslag och konstiga mail. Tar ju inte många minuter att ge ett kort svar eller bara lägga i papperskorgen.

___
//Ulf
Hej på er
Jag är ägaren till m3an. Alltid kul att höra spekulationer.
Jag var lite stressad när jag svarade på mailet ovan som ni diskuterar. Var på väg till köpenhamn på semester. Just detta mail var ett långt standardiserat mail med många frågor. Håller med om att man kanske borde svarat lite trevligare.

Hursomhelst, så vet jag av erfarenhet att det är väldigt många som bara undrar en massa men som varken har pengar eller avsikt att köpa någon bil. Har själv tidigare ägt "sonnys superfina röda m3 e30 -90", en m3 gt och en m3 3.2. Bilar som jag putsat mer på än kört :) Så skicket har aldrig varit något fel på. Är som sagt själv en m3 entusiast ut i fingerspetsarna. Men det är bara att ringa om ni är seriösa spekulanter så svarar jag på det som ni undrar över. Mail går bra med naturligtvis. Nu e jag hemma igen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.