|
|
|
|---|---|
|
Funderade på att lämna in minE34 o polera upp den. Men nu efter jag tvättat bilen så ser jag till min förskräckelse att klarlack har farit bort på framskärmen...en ganske stor yta!! Vad kan man göra för att fixa detta? kan man finslipa ner lite o lägga lite klarlack....eller polera upp lite o vaxa?? Jag vill inte lacka om skärmen på en 11 år gammal bil! Blir nog nyans-skillnad!? TIPS???? | |
|
Tjena... Förmodar att du redan löst problemet med klarlacks släppet, men vill i alla fall ge ett tips hur du kan göra. 1. Rengör området från lösa klarlack flagor, tvätta lite försiktigt med T-sprit etc. 2 Lägg i ny klarlack (helst med spruta) tunna lager men många. Lägg på tills du har nått samma "höjd" som omgivande klarlack. 3. Våtslipa ned området(2000 papper) tills det känns plant och har samma nivå som omgivande lackytor. 4.polera med lackfinish+vax... klart!!! Ingen kan se reparationen om du inte visar den! Mvh Skalman |
|
|
Håller med åvanstående...Har ängnat helgen till att våtslipa/polera där jag lagat lacken (en repa, ett klarlacksläpp mm) och är såååå nöjd. Är man nogrann kan det bli hur bra som helst. Hade ett par skarvar efter att jag lagt på ny klarlack och dom försvann helt och hållet. Polaera är gud :) MrMonzen |
|
|
Till en som funderar på hur man ska gå till väga för att reparera små lackskador. Var får man tag på rätt grejor? Klarlack? Lackfinish? Hur går det med metalliclack? Jag behöver lite råd och hjälp. Micke |
|
|
Hej, Om det är väldigt tunna repor, eller riktigt små stenskott går dom att rubba igen, om man använder maskin så det värmer ordentligt. Mvh David |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
mikren:Köp orginal lackstift och spray ink klarlack, hos din lokala återförsäljare.Funkar bra och kvalitet och nyans är helt ok. MVH Hasso |
|
Hejsan Vill man ha lite mer äkta grejor så kan man beställa färgen hos någon billackerare dvs dom blandar i ordning just efter ditt färgnummer, + att du får äkta klarlack som tål att bearbetas lite bättre än lackstift. Småskador "duttar" man enklast i med tandpetare eller dylikt, medans lacksläpp etc kräver spruta (för att få bästa möjliga resultat med minsta efterjobb). Men allt beror förståss på vad man har för krav. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.