|
|
|
|---|---|
|
I Torsdags 5/7 åkte jag tillsammans med flickvännen och några övriga kompisar till Gotland för att framförallt gasa av oss på Gotland Ring under fredagen. Övriga helgen skulle tillägnas spriten och bla lite festande i Visby. Vi tog ett par öl under torsdagskvällen när vi kommit fram till vårt boende och hade allmänt trevligt.. På natten gick jag upp för att slå en 7à ute i den gotländska naturen och fick så fort jag klev ut från ytterdörren syn på vad som såg ut som 2 personer borta vid vår parkering. När de uppfattade mig sprang de iväg bakom bilarna och in i skogen, så jag anade givetvis att de "hittat på" något. Hela min M3à är nu helt sönderrepad på så gott som alla ytor som det finns lack på. Även en annan kompis fick sin M3 repad men på den nöjde de sig med vänster bakskärm! Hade jag inte kommit ut hade säkert hans drabbats lika hårt och dom hade säkert fortsatt på den S40 T4 som också ingick i vårt sällskap. Den första natten bilen inte står inlåst i mitt garage händer detta. Poliserna ska ha beröm då de spanade ovanligt länge på kvällen. Kanske berodde det på att det enligt dom va mkt ovanligt att sådant här hände i det området vi bodde ( Lärbro). Det är svårt att uttrycka vad man känner, men hade jag bara fått in ett par rejäla smällar på dessa personer hade jag vart nöjd. Sen om jag hade fått dubbelt tillbaka skiter jag i. det hade vart värt det ändå!!! | |
|
JA jag kan inte annat än hålla med. Om de ändå hade snott bilen.. då hade de ju ändå gjort något för att vinna nåt, men att bara förstöra. Ja fy fan! |
|
|
Så jävla tragiskt. Vilka sorgliga varelser det knallar runt i samhället. Hoppas nu bara att du får ordning på bilen igen och att det inte blir alltför dyrt och krångligt.. |
|
|
Ja, man slutar aldrig förvånas! Men man undrar ändå varför dem gör så? Får dem en kick av att förstöra andras saker som man har slitit för? (eller trodde dem det var "brats" som lånat pappas bil? Dem kör väl knappast en så "gammal" bil som E36). Det ända man kan tänkta sig är att dem har grava utvecklingsstörningar och kanske en ovanligt liten snopp eller dyligt! Trist iaf! Hoppas det löser sig iaf! |
|
|
Mycket tråkigt. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Jodå det ska nog lösa sig. Tyvärr har företaget som skall lackera den semesterstängt i 4 veckor framöver, men han skall komma och kika på den idag så får man se vad hans utlåtande blir. |
|
| Står försäkringsbolaget för sådant eller det är en kostnadsfråga för en själv? blir så lack. | |
|
Jo försäkringsbolaget står för det, men jag har 5000 i självrisk så det svider ju lite ekonomiskt också, även om det inte är en jättesumma. |
|
| Jag skulle bli vansinnig. Nästan så det är värt att låta dom göra det, bara för att sen få tag på dem och "ta rättvisan i egna händer". | |
|
Ja jag va helt galen när jag såg va de gjort. Vi va några stycken som gick runt på natten och letade efter dem, men eftersom jag inte såg hur dem såg ut gav de inget tyvärr. När man lägger hur mkt tid som helst för att hålla bilen snygg kan man inte annat än att fälla en tår när den på ett ögonblick helt plötsligt ser förjävlig ut! |
|
|
funderar... när sånt här skit händer, vilken del av försäkringen är det som belastas ? Trafik, halv eller hel ? Det borde ju inte belasta din försäkringshistoria eller självrisk, du har ju inte gjort något fel !? Samma sak om man kommer ut från Konsum och det är nån som behagat backa in i bilen och sen bara dragit iväg, inte fasiken ska väl jag behöva betala för det ? mvh,komfortnissen |
|
|
Det är vagnskadan som tar hand om det. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag har inte en aning om hur/eller vilken del av försäkringen som tar detta. Första gången i mitt liv jag behöver använda någon av mina försäkringar över huvudtaget. På sätt och vis är jag väl glad att det va pga detta och jag själv inte burit mig dumt åt. Jag hoppas verkligen jag själv slipper drabbas av högre premie bara för att jag råkat ut för dessa rötägg! |
|
|
Fy fan. Lider med dig. Skulle bli tokig om jag själv skulle råka ut för något sådant. Hade JÄMNT bilen i garage när vi bodde i lägenhet men nu i kåken får den stå ute ibland dock ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.