AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
774

Krockad bil - vad ska göras?

Hejsan!

Jag har ganska nygligen köpt en bmw 320i 93:a.Var ute och körde igår och fick vattenplaning varvid ja rejält och bilens högra framsida och bakre höger och vänstra sida förstördes. Ringde bärnigen och de körde den och där ska den stå i två dagar, sedan kostar det för mig. Tyvärr hade jag bara halvförsäkring och kan alltså ine få ut ett öre - 21000 (som bilen kostade) blev jag av med bara så där.

Frågan är nu, hur kan jag göra det bästa av situationen? Jag får inget av försäkringen då jag bara hade halvförsäkring. Ja har tänkt på attt sälja den i delar. bla. motorn som fungerade helt och hållet. Ska jag sälja bilen hel, i delar och vad får man för den typen av bmw (93:a, 320, såg mycket fin ut innan)? Är det någon idé att skrota den då den fungerar maskinellt mycket bra?

Jag har två dagar på mig att flytta bilen annars börjar de ta betalt för att den står där. Var kan man lägga den tro?

jag hoppas att ni kan ta er tid och ge mig tips... känns surt när 21 000 bara försvinner så där.

mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bäst betalt får du nog för delar om du demonterar själv. Har du andra fritidsintressen än att skruva, sätt ut en annons på hela bilen. Titta lite på bildelsbasen.se och se vad begagnade delar ligger på.

AE
Tack för svaret anders. Problemet är att ja kan noll om bilar :(
Hur stor chans är det att kunna sälja bilen "hel" och vad bör priset vara på ett ungefär?
Finns det inget företag som demonterar hela bilen själv och köper det hela?
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Japp.. kallas bildemonteringar.. Men du får inte speciellt mycket för den..

Ska du sälja den i delar så sätt ut den här på autopower och på blocket..

Det som du inte får sålt eller är lönt att ta lös får sitta kvar när den går på skrot..

Men du får nog igen rätt mycket pengar på att sälja den i delar själv..

Nygräddad BMWCS member
hitta följande sida: Länk

det står då: "VI HÄMTAR SKROTBILAR FRITT INOM 5 ARBETS DAGAR INOM STORSTOCKHOLM "
Frågan är hur mycket man då kan få fr den.. på ett ungefär?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Dom hämtar den utan kostnad skulle jag tro, d.v.s skrotfirman får inget och inte du heller. För besväret att demontera den tar dom betalt för delarna.

AE
Försök sälja lite delar här på sajten, brukar jämt finnas folk som vill ha! Så kan du åtminstone få en del för den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.