|
|
|
|---|---|
| Har köpt en m50b25 motor som jag ska stoppa ner i min e30 är det mycket jobb för att få den å passa?? | |
| Får den verkligen plats? och jag skulle tro att det är väldigt mkt jobb om den nu får det. | |
|
Här finns info: Länk Översatt från tyska så det är väl lite si och så med språket... ///BMW - Was sonst! |
|
|
FiggeH, det finns folk som klämt i V12:an och V8:an i e30, det e ju vanligheter med en M50 i! Varför i hela friden skulle inte en M50 få plats? Har man delarna tar det max 1-2 dagar så har du det fungerande, och sen med hur mycket jobb och om det är svårt, behöver man fråga om det är svårt kanske man ska låta bli hela projektet då det kommer krävas mycket händighet och smidigt tänkande för att få allt plattsa och fungera bra, det är inte bolt on. |
|
|
M50 i en E30. Finns mycke plats kvar!!! |
|
| okej.. nån som vet vad man behöver göra för att få ner den då? | |
|
Ja eftersom inte min andra länk verar duga så prova med dessa då: Länk (visserligen amerikanska M50 men det är väl rätt mycket som är lika) Länk Annars har du en hel del att läsa i forumet här också, tex denna Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Sök så hittar du! Länk Mvh Mattias |
|
|
Mitt tips är att du använder E36-motorfästen med E28 motorkuddar,motorn hamnar perfekt i utrymmet då (enligt min vän från Åland). Sedan får du använda oljetråget från 5-serien för att framvagnsbalken ska få plats. E21 bromsservo till det så blir det prima! Kardanen blir en kombination av E28/E34/E36. Läs mer på www.pure-pf.com |
|
| Nån som har beskrivning på hur man kopplar in motorns kablar i 320 84ans elsystem?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.