AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.577

e46 med M62 (V8'an)

Hej, Jag börjar bli mer och mer seriös med mitt projekt, och funderara på att starta upp det till hösten. Det innefattar att trycka in en V8 i en e46 cupé -05.

Det jag funderara på är hur styrdatorn för motorn(v8) och bilens huvud dator kommer fungera ihop, varvräkanre, hastighet etc...

Är det någon som har några tips, ideer eller erfarenhet om detta?

Tacksam för hjälpen!

...the more you live, the less you die...
V8 jag använder mig av kommer vara en M62'a eller M5'ans V8... glömde nämnade, men givetvis en bmw motor!

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Måste säga att detta låter som ett grymt projekt! Alpina har ju nån modell med detta konceptet och dom brukar klassas som M3 killer. E46 med M62B44TU och kanske vidareutveckla den med en kompressor så lär du nog ha även en M3 killer för den nya M3:an som är på gång. Du lär ju inte rulla den genom besiktningen iaf så varför inte spänna musklerna riktigt med en kompressor :-)

Har du grunden för detta projekt? Hade varit kul om du gjorde en projektsida.
det är nog där projektet kommer sluta! :) ljudet från en vinande kompressor, är en spännande åh ljuvlig sång!

Alla tidigare bilar har vatt "över-laddade". Men denna gången tänkte jag börja ett projekt, med ärlig riktikt 'old school' trim! Men vist kommer de bli en dräpare om jag lyckas ro hem detta!

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
De viktiga är väl först att ha projektet rullande så att börja utan trimm är väl plan 1? Lär bli en del jobb med de iaf.
Trimmet är ju bara att bygga på sen efterhand. Kammar, headers, sportcat, sportavgas, kompressor, eventuellt steg 2 med intercooler sen har du en riktig dräpare.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hur går de med projektet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.