|
|
|
|---|---|
|
Är det bara min färddator som visar väl positiva siffror när det gäller bränsleförbrukningen?? Färddatorn visar t. ex. att bilen drar 0,7 l/mil när den i verkligheten dragit 0,8 l/mil. Felmarginalen tycker jag är väl hög och rätt irriterande. Har dessutom haft inne bilen på verkstan som kalibrerat färddatorn - men utan att jag tycker att det blev så mycket bättre. Nå'n som har samma problem? | |
|
Kalibrerat och kalibrerat !!! Det brukar heta så.... En duktig verkstad kan gå in i diagnosmode på BC och justera de omräkningsfaktorer som BC:n använder så att de passar din faktiska förbrukning ! P.s BC = Bord Computer "och på den sjunde dagen skapade han BMW M1" |
|
|
Viken däckdimension har du på bilen, originaldimension? Datorn är inställd på en viss rullomkrets och ändras den så blir det fel. Tänk på att det sker en viss förändring i takt med att däcken slits också, men 13-15% verkar mycket. Hur har du räknat ut din förbrukning själv? Använt trippmätaren? Det kan finnas en viss felvisning även här. Mvh |
|
|
Min dator visar inte heller helt rätt. Sista tanken visade datorn 1,46 men med miniräknaren blev det 1,51 liter/mil. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Kalibrering - det gjordes hos Wölkes i Gbg så jag hoppas ju att det är ordentligt gjort, men å andra sidan, jag skickade dit flickvännen för att få det gjort så man vet ju aldrig.. Bilen har standarddäck och det är ingen skillnad på vinter- eller sommarddäck - datorn visar fel ändå. Tycker att det är rätt kass att den visar så mkt fel - bilskrället är ju ganska ny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.