AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.049

E34 Stora ljudpaketet, döda högtalare.

ma
4
malte_
540ia -95
Tjena!

Har införskaffat mig en 540ia -95 med stora ljudpaketet, men tyvärr spelar inte två högtalare. Diskanten i a-stolpen och lilla högtalaren på instrumentpanelen till höger är det som strular.
Nu undrar jag om dessa högtalare har ett delningsfilter någonstans?
Tycker att det borde vara det eftersom att på steget i skuffen så är det det bara 4st ljudutgångar. (2st till vardera hatthyllehögtalare och 2st till varje "hörn" fram)?

Tackar på förhand.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Förstärkaren har inbyggt delningsfilter och det ska gå separata sladdar till alla högtalare.

Prova att byta höger/vänster högtalare.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ma
4
malte_
540ia -95
Bra ide! ska testas.

ska kika igen på steget med. en annan grej som är konstigt är att överallt läser jag att steget ska sitta till vänster i skuffen men mitt sitter på högersidan. Till vänster sitter cdväxlaren. hmm
ma
4
malte_
540ia -95
Ingen funktion för att ändra inlägg?
iallafall, knäpper några bilder på steget och alla kontakter och lägger upp också!
Visa användare
181
Ronnie79
320 -77
E30 600hk -84
318 -85
På höger sida sitter det en radioförstärkare eller va det är. Går kablar därifrån till slutsteget som sitter bakom CD växlaren på vänster sida, du får plocka bort den för att kunna se det ordentligt. Om det skulle visa sig att ditt slutsteg är kasst så har jag nog ett liggandes.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.