AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.506

varför går det inte att spinna?

al
231
alefors
525-92
523-99
520-93
Var ute och körde nu, blöt på backen. brukar inte göra så men nu tänkte jag göra en börnis. In med ettan släpte koppling och... det hände ingenting.
det är altså en 525 24v med 15 tum original. hastighets mätaren gick upp till 50 och sen tog det stopp. motor varvar men hastighets mätaren står still.
blev ireteread åkte in i rondellen spann runt den hur lätt som helst. men står jag still händer inget eller jag måste varva som fan då spinner den lite.
jag skiter igentligen i det för jag vill inte misshandla bilen men nåt fel måste det vara??? koppling???
Ro
10
Roughack
540i/6 -95
Vad hände igentligen då du släppte kopplingen, varvade motorn bara och bilen stog still eller tappade du varv på motorn till normala varv och bilen sköt iväg.
Om motorn varvade och däcken stog still så låter det onekligen som kopplingen inte mår så bra. Annars är det bara skit bakom spakarna ;)
om hastighetsmätaren rörde på sig så måste den ju ha spunnit då givaren sitter i bakaxeln och inte vid motorn.

min hemsida Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hastighetsmätaren gick upp till 50 sen tog det stopp... varvstoppet som går i där kanske? Om du sprätter i denna hastigheten är de dags att växla upp och fortsätta :-)

Med den bilen är de inga problem att sprätta, du kan t.o.m. få den att sprätta med båda hjulen om du hettsar ordentligt i ettan.
hur fasen då har den diffspärr??
al
231
alefors
525-92
523-99
520-93
det är ju så svårt att förklara. kan nämna att det totalt omöjligt att bromsa fast bilen också. den bara huka sej ner i bak men hjulerna står helt stil.
jag mistänker starkt att det koppling då den tar högt upp.
men det är ju så märkligt att spinna ringar går det hur bra som helst men att bromsa fast eller spinna iväg är näst intil omöjligt.
kan även säga att vinter bilen en mer eller mindre slutkörd 535 spinner 1,2,3 på torr asfalt hur lättsom helst
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
turbokiller: Det går jag lovar. Du kan få en film på när jag gör de med min 325i -91 om du vill. 1:an ut och en bit på 2:an sen övergår det i ett spår.
al
231
alefors
525-92
523-99
520-93
du ser.
vad är det för fel på min bil???
kan det vara kopplingen???
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Testa att kör i typ 90km/h i 3:an... tryck ner kopplingen och håll samma gas. Släpp upp kopplingen väldigt hastigt. Hugger kopplingen in då så är den nog frisk. Går det hela väldigt mjukt och fint till väga slirar den.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
men är du säker på att den inte spann? blir ju inte så tydligt om underlaget är blött. kan ju inte visa 50 utan att nåt hjul snurrar!!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.