|
|
|
|---|---|
|
Hej, Sänkte med 60/40 FK fjädrar runt bilen igår och tycker det blev för lågt där bak. Vid bytet märkte jag att bakstötdämparna var dåliga, däremot var dem främre bättre. Om jag byter bakstötdämparna, kommer bilen att bli en aning högre där bak? I sånna fall, hur mycket mer? Tänkte köpa nya stötdämpare samt lite högre fjädrar bak så jag slipper oroa mig för groppar. Vad tycker ni om Biltemas fjädrar och dämpare? Ganska billiga, men passar dem till min e36 323i coupé? Länk Länk Ganska jobbigt och köra med bilen. Slog i gropar ett antal gånger med 15" bmw original fälgarna. Undrar hur det blir med 17" eller 18"? Kommer det slå i hjulhuset? | |
|
Tänkte även byta till ventilerade bromsskivor bak, samt bromsbackar. Läste lite om att bromsklotsarna lämnar mycket dam och kan låta mycket. Så där blir det mekonomen eller BMW original. Min största fråga är om Biltema's ventilerade bromskivor, bromsbackar, gasstötdämpare och fjädrar bak är bra? Någon som testat dessa delar från Biltema som kan kommentera? Tacksam för alla svar! |
|
| hör med dessa Länk ,fixar både bromsar och dämpare till din bil om du vill ha bra kvallite på grejerna | |
| Jag har ingen lust och vänta på grejerna. Bor 5 min från biltema och undrar om det är något och ha? Kanske inte top kvalité, men grejerna håller minst 2 år eller? | |
|
Vadå? hade du tänkt behålla sänkningen fram å sätta dit standard fjädrar/dämpare bak?! Biltemas bromskivor håller faktiskt bra kvalité,men skippa beläggen som du själv sa...dom dammar mycket och har inte speciellt lång livslängd. |
|
|
Haas: Ja, just det! Tycker det är för lågt där bak. Bilen ser ju fullastad ut. Går det att kombinera sänkningsfjädrarna fram samtidigt med biltemas standard bak? |
|
|
Visst går de att göra de,men hur snyggt kommer de bli då..?? Jättelåg fram och orginalhög bak...typ epa!! Vet inte riktigt hur väghållningen skulle bli då.. Sen känns ju inte biltemas fjädrar/dämpare som några toppengrejer precis... Tycker hellre du ska leta efter några beg fjädrar bak som kanske bara sänker 15-20 nånstans,kommer se betydligt mycket bättre ut en biltemas saker. |
|
|
Håller med dig Haas. Innan jag bytte fjädrarna bak, så var den redan "låg". Skrämkanten var ungefär 1cm från däcken. Exakt så tycker jag att det ska vara bak. Fjädrarna var original BMW. Men fjädrarna var också väldigt gamla - kanske därför den var så låg? Kommer biltemas fjädrar att bli mycket högre? Finns det någon bild på hur det kan se ut? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.