AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.178

Skillnader mellan Z3 och Z4

Papageno
Hej!
Jag undrar om det är någon större skillnad mellan dessa modeller. Då menar jag chassie och komfort, hur de uppför sig på slingriga vägar etc? Har funderingar på att byta upp mig från en annan cabbe till en av dessa, 3-liters sexan är jag sugen på?
Vill minnas att Z4an är mkt mer vridstyv så den har nog mkt bättre vägegenskaper vad gäller slingriga vägar!
3.0an finns ju i både z3 och z4 så det smartaste du kan göra är nog att provköra!
Er
36
Erik Wall
BMW Z4 3.0 -03
Hej z4 är större invändigt i alla lädder har bättre komfort ljumässigt med
bättre cabb (riktig glasruta), fjädringskomforten är också bättre.
chassit är vridstyvare kort sakt den är bättre konstigt vore den annars
detta var ett av de störrsta kraven BMW hade på sig själva när de skulle göra
en efterträdare till z3 an.

Wall
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
En STOR skillnad är priset! (o;

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
en z4:a kliver man in i. en z3:a tar man på sig.
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
jonte andersson
trevlig beskrivning på bilarna, jag minns ett citat en flygförare sade om spitfire:den känns som handen till handsken när man kliver i och så känner jag ungefär varje gång jag ska ta en sväng helt underbar, bilen som gjord för föraren
mvh Uffe/bildock
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Papageno Lyssna på Jonte eller lägg ett bud på hans pärla : )
bm
115
bmw145
530D-11 F07
116 -05
z4 coupe -06
Angående vridstyvhet så finns det en del här det är bara att söka efter vridstyvhet z4 är mycket bättre än z3 , den är enligt alla mätningar minst 50% styvare

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Om pengar inte är det största delen att ta hänsyn till så är ju Z4 det givna valet nyare ,säkrare,chassi, utr,design(mitt tycke) nyare teknik i allt...

Min far är delägare i en z3 2,8 som är sänkt en del (koni :-) och man sitter förbannat lågt och med den långa huven så blir det en riktigt cool upplevelse att glida runt i, känsla som inte finns i någon annan Bmw som jag testat. Men ändå så lär Z4 an ge samma goa känsla fast med alla andra fördelar därtill.
Sänk den bara såg en ny Z4 i en bil hall förra veckan cirkus 10 till 15 cm mellan skärm och däck....ner till 3 cm runt om så är det klart.

Mpower
Papageno
Okej...!
Men tack för feedbacken. DÅ är det bara att sälja sin C70 cab!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.