|
|
|
|---|---|
|
har sökt runt lite och sett det ska ha varit uppe förut men lyckas inte hitta nått. alltså, jag har en 525a av årsmodell -89 12ventilare. i den bilen sitter det den lilla med temp o nå mer. kan jag traska iväg och köpa den stora då o den ska fungera? | |
|
Det går att byta men du kommer inte att få fler funktioner o inte säker att den fungerar heller... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: Vissa bilar var väl redan preppade med fler kablar för den stora datorn? Har för mig att det var det som jag kollade när jag hade e34. |
|
|
hmm, det kanske man kan kolla via chassienummret om bilen har utökat elsystem? kan ju komma in i bmws grejjs för att kolla vad bilarna är utrustade med när dom lämnar fabrik.! |
|
| man fick iaf inte fram nått om elsystemet via asap | |
|
Kika här: Länk //Roffa |
|
| tackar:) bara o ut i bilen o kika då! | |
|
har nu kollat.. hade en hel drös kablar som gick till kontaktstycket. bara att köra på då? |
|
|
Ja då ska det ju tydligen fungera.. tänk på att ramen är annorlunda på dom med stora datorn. --------------- Från bimmer.se Att tänka på under monteringe är att den stora datorn är djupare och inte passar i den gamla ramen, antingen får man karva bort bakdelen där datorn skall sitta med en kniv eller dylikt, detta går att göra utan demontering men var försiktig så att du inte skär sönder några kablar. Det bästa är såklart att se till att den stora ramen medföljer vid köp av datorn. Att byta ram när du ändå är igång är inte så svårt. Fördelen är också att kabelkontakten kommer i rätt höjd och man slipper det strulet. //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.