|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Som många vet så har M5:an (E39) fyra fina pipor ut baktill. Ser helt klart imponerande ut. De vanliga E39:orna med M-paket har "bara" en pipa. Någon som vet om det finns något stylingpaket, för att skapa en identisk M5:kopia? Vet att bakvagnen är lite annorlunda mellan dessa modeller, men ändå. Tacksam för svar! MVH Tobias | |
|
tjeeena tobbe din skrutt!!!! sitter och läser och vem hittar man.... ska bara meddela att jag numera är billös eftersom AWR:s topp lämnade in för två veckor sen. tråkigt men sant synes väl till sommaren !!! //benke, numera på cykel |
|
|
Tja Benke! Här får man mail och ser att någon svarat på min frågan om 4-pipor. Sedan är det en cykelburen Luleåbo som egentligen borde plugga! :) Vi ses till sommaren! //Tobias |
|
|
Hej, Har för mig att det här varit uppe tidigare, om än om en m3 look. Har för mig att det finns ett företag i Uppsala som gjort modifieringar tidigare. Pröva att söka i inläggen. /foo |
|
| "netsix" har nyss monterat på sin 740, kolla hans hemsida. | |
|
Håller just på med detta "lilla projekt", skall du ha fungerande pipor på riktigt "M5" sätt. behöver du byta bagagerumsgolvet (Bakvangnen är i princip samma). Nytt golv kostar 4200:- + nödvänding inredning ca. 3000:- + plåt/lack (15 timmar för ett proffs) arbete + flytt av batteri till nya "baljan". + diverse monteringsjobb (reservhjulet ett minne blott).... Tyskarna har nåt "fusksätt" när man har en minimal dämpare på högersidan som på nått sätt letar sig fram (fattar inte hur det funkar i praktiken...) |
|
BMW E39 |
Tja Tobias! Vill precis göra samma sak som du hehe! Jag skulle kunna tro att a-alt avgassystem kan göra detta men jag är ute efter ett tufft ljud också! Skriv gärna när du vet nått mer!! Mvh Matteus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.