AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
478

4 pipor ut!

Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hejsan!

Som många vet så har M5:an (E39) fyra fina pipor ut baktill. Ser helt klart imponerande ut.

De vanliga E39:orna med M-paket har "bara" en pipa.
Någon som vet om det finns något stylingpaket, för att skapa en identisk M5:kopia?
Vet att bakvagnen är lite annorlunda mellan dessa modeller, men ändå.

Tacksam för svar!

MVH Tobias
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
tjeeena tobbe din skrutt!!!!

sitter och läser och vem hittar man....
ska bara meddela att jag numera är billös eftersom AWR:s topp lämnade in för två veckor sen. tråkigt men sant

synes väl till sommaren !!!
//benke, numera på cykel
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Tja Benke!

Här får man mail och ser att någon svarat på min frågan om 4-pipor. Sedan är det en cykelburen Luleåbo som egentligen borde plugga! :)

Vi ses till sommaren!

//Tobias
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Har för mig att det här varit uppe tidigare, om än om en m3 look. Har för mig att det finns ett företag i Uppsala som gjort modifieringar tidigare. Pröva att söka i inläggen.

/foo
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
"netsix" har nyss monterat på sin 740, kolla hans hemsida.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Håller just på med detta "lilla projekt", skall du ha fungerande pipor på riktigt "M5" sätt. behöver du byta bagagerumsgolvet (Bakvangnen är i princip samma).
Nytt golv kostar 4200:- + nödvänding inredning ca. 3000:- + plåt/lack (15 timmar för ett proffs) arbete + flytt av batteri till nya "baljan". + diverse monteringsjobb (reservhjulet ett minne blott)....

Tyskarna har nåt "fusksätt" när man har en minimal dämpare på högersidan som på nått sätt letar sig fram (fattar inte hur det funkar i praktiken...)
BMW E39
Tja Tobias! Vill precis göra samma sak som du hehe! Jag skulle kunna tro att a-alt avgassystem kan göra detta men jag är ute efter ett tufft ljud också! Skriv gärna när du vet nått mer!!

Mvh
Matteus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.