|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lite kluriga problem på min 540 e34. Momentanförbrukningsmätaren (heter det så? den som visar hur mycket soppa bilen drar vid "just det tillfället"?) fastnar ibland mellan 2 och 3. Den går aldrig upp till 3 utan stannar där emellan och hänger sig där ibland, tips på hur jag åtgärdar det?` problem 2. Tankmätaren visar gärna att det skulle finns runt 20-30 liter soppa i tanken när det faktiskt inte kan finnas mer än 10. Ibland visar den rätt ibland visar den fel. problem 3 (som egentligen bara är en fundering.) Hur byter man ventilkåpspackning på vänster sida? (Vänster sida, tänk er at vi sitter bakom ratten) Jag lyckas byta på högersidan, nätt och jämt, men vänstersidan är ju omöjlig då det sitter en "massa saker ivägen". Vad bör jag lossa för att komma åt och vad bör jag inte lossa? Snarare, hur byter man på vänstersidan på enklast sätt? (Beskriv gärna hur) MVH | |
|
Kan hjälpa dig mad dit 3:e problem, har byt ventilkåps packningar på båda sidor o det var lite jobbigt. Jag har denomterat den svarta boxen där finns kablar till spridarna o lossat anslutningar till spridare. Jag vände den upp o ner ifrån mig så den låg kvar på motor. Det var mer jobb med det gick lättare specielt med nylackat kåpa. Servo behålaren kan du ta bort bular så du kan flytta på den om det behövs. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Hur gör man det lite mer ingående? Har inte vågat lossa dessa svarta boxar, eftersom jag tror att jag ladrig ska få ihop det igen. |
|
|
540 :D : jasså du har köpt en ny 540. var det nå fel på den du hade förut då som du sålde så snabbt????? hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Problem 2. Gå in i bakskuffen å ta bort mattan. Där under till höger om dig ser du ett lock med ett antal skruvar, bort med dom. När locket är borta så ser du slangar som ska bort. När alla slangar är borta så finns det en plastring som ska skruvas av, kan sitta som den men kör med en skruvmejsel å slå lite försiktigt till den lossnat. När ringen är av så tar du försiktigt upp soppa mätaren, ett långt rör som sticker upp ur tanken. När det är uppe så måste du lirka upp ett par lås som siter på var sida om röret högst upp. När du väl fått dom loss så vrid sakta av toppen på röret och ut kommer mätaren i form av tre metalltrådar med en flotör som löper längs med metalltrådarna. Gör ren dom med en bomullstuss med litet thinner på sen så drar du tussen på varje tråd försiktigt. Ihopmotering sker i omvänd ordning. BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.