|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag har tokkört lite med min M5:a å varvat rejät så rinner det olja från lådan, har kommit fram till att det kommer ovanifrån någonstans. Kände att en skruv var lös på ovansidan också som inte går komma åt att dra! Så är det jäkligt besvärligt att sänka ner lådan för att komma åt skruvarna, någon som har gjort det och har lite tips? | |
|
Kanske någon packbox som läcker lite?... Om du kör de sista km lite lugnt så att fartvinden får kyla bilen kanske det hjälper lite... Annars se till att byta packningarna... |
|
|
Hmm det är ju inte vid utgående axeln det läcker iaf för oljan kommer ovanifrån lådan lixom, vad kan det vara för nåt där som läcker? |
|
|
Det sitter ingen packning i lådan utan det är ett lim av typen "Locktite" har du otur så har limmet försvunnit där skruven sitter löst, och för att få det tät kan man utan att riva lådan...finns ett klibbigt klet som locktite tillverkar lucktar lite tjära, dra åt skruven å kleta lite sånt där det kan tänkas läka, sen ska det vara OK... Patrik L |
|
|
Hej Har trolig vis samma bekymmer som du. Min M3a läcker lite olja från en skruv, helt vanlig skruv som sitter en bit upp på blocket mellan oljetråget och lådan. Vad är det för skruv?. Den verkar inte fylla någon fukntion med ögona sätt. Den är väldigt svår att komma till.Någon som har någon ide? |
|
|
Är inte detta något man kan komma åt från ovandsidan där växelspaken går ner i lådan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.