|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som hört talas om att avgasvärdena blir fel om det läcker lite från oljetrågspackningen? Fick värdena: HC 290 co 3,5 co 2500 ? Lambda 0,90 Var på BMW och körde en diagnos och dom hittade inga fel på lambda sonderna eller något annat. Dom sa att det berodde på tjuvluft. Bättre med en fisk i skogen än en katakomb i byxan!? | |
| Klicka på "sök inlägg" och prova med sökord "HC". Du är inte ensam med höga värden! Happy Hunting! | |
|
Om det är så att den kan ta tjuvluft via oljetrågspackningen, som dom hävdade hos BMW, så borde det ju hända något med tomgången när man lyfter på oljestickan när allt är tätt!? Bättre med en fisk i skogen än en katakomb i byxan!? |
|
| det jör ju det också det min gamla e28 3,5 den dog om man drog upp stickan, det tog en halv minut då den pendladde på tommgongen | |
|
Då kan det ju stämma att ett litet läckage i oljetråget kan vara anledningen att den drar tjuvluft, för på min händer ingenting när jag lyfter på stickan, den går som vanligt. Vore tacksam om någon som läser detta och har en liknande motor skulle prova det och berätta vad som hände. Bättre med en fisk i skogen än en katakomb i byxan!? |
|
|
Lyssna nu här : Högt HC värde luktar insugningspackning, på en 750:a luktar det ca:5000 kr , det absolut vanligaste avgasvärdes felet på V12:a ! Spraya med typ bromsrengörings invid insugningspackningarna och du kommer att se avgasmätaren hoppa av glädje ! "och på den sjunde dagen skapade han BMW M1" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.