|
|
|
|---|---|
|
Min 535 går inte riktigt 100 när den är kall , vill fägra går ryckigt / gungigt på låga varv när man håller jämn gas...... Om man trycker på den den är kall (vilket man inte vill göra) så går den bra ! Så snart motorn blivit varm så går den bra.. Och nej än så länge har jag ej varit inne och läst av felkoder. Själv så misstänker jag att någon tändspole kanskle är lite knas... Kan man mäta upp dom själv ? Eller är det omöjligt ? Har bytt ventilkåpspackningar + tändstift och inugsmembran.. Billy aka Fantômas | |
|
Inte "fägra" , det ska stå "säga"...... Billy aka Fantômas |
|
|
Hmmm , verkligen ingen som kan ge tips ? Billy aka Fantômas |
|
| Även på ettans växel? | |
|
Japp.... När den blir varm går den bra.... Billy aka Fantômas |
|
|
Tycker även att när jag startar den kall så gungar bilen om man står still på tomgång. När den är varm går den hur lungt och fint som helst.. Billy aka Fantômas |
|
|
Har du kollat slangarna till vevhusventilationen, inget som suger tjuvluft och är tätt. Hade liknande problem på min. //SP |
|
|
Slangar och dyl är kollat ! Kan det kanske vara ngn givare som har med kallstart att göra ?!?! Billy aka Fantômas |
|
|
Känns nästan som om den skylle få för mycket bensin när den är kall typ.... Dock så surar den ej ner sej.... Billy aka Fantômas |
|
|
Har samma problem på min 520, men bara när den är ljummen, dvs. kallstart en varm sommardag. På vinteren märker jag ingen om den hunnit bli genomkall. På mej verkar det som om den får för lite bensin... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.