AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.008

Vibrationer i ratten vid bromsning

De
24
Delgad
BMW 325i -95
Hej,

Jag har vibrationer i ratten när jag bromsar. Är det bromsbeläggen som börjar ta slut? Hade detta förra året bytte bromsar samt en bromsskiva då försvann detta, men nu är det tillbaka. Kan bromsar slitas så fort?

Är det svårt att byta bromsbeläggen själv?
Vad kan det vara för fel?

Tacksam för all hjälp.

Mvh,
Delgad
Varför bytte du EN bromskiva bara,, ?? man ska byta bägge,, så det blir jämt, den skiva du inte bytte kanske spökar nu,, kolla upp den
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag hade aldrig bytt belägg eller skivor själv och jag tyckte det var lätt som en pankaka. Kan det inte också vara länkarmsbustning när det vibrerar? har för mig det. lycka till
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
bromsskiva som är skev om det vibrerar vid bromsning. finns ingen annan orsak.
Mina vibrerar också men jag pallar typ inte bry mig, min vibrerar lite när jag kör vanligt också =)
De
24
Delgad
BMW 325i -95
Det var inte jag som bytte eller valde att byta bara en bromsskiva utan verkstaden! Tack för alla tips tror oxå på att det är någon bromsskiva som strular, frågan är bara fram eller bak?

/Delgad
Om det känns i ratten e det fram.
Bromsarna bak brukar kännas i stolen.

Lånar denna tråd hoppas det e ok annars får du ge mig spöstraff sen.

Har också problem med bromsarna, vibrationer i ratten men bara ibland och i olika hastigheter.
Hör till saken att jag fick bytat till nya skivor och belägg både fram och bak i Januari i år samt utbytt till handbromsen.

"I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)."
De
24
Delgad
BMW 325i -95
Låna på du det är ju samma ämne typ! Skönt då ska jag titta närmare på mina klossar/belägg fram då, eftersom det bara känns i ratten när jag bromsar!

Tack för alla svar.

Delgad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.