AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
761

Hammarlack - vilken silvernyans ska jag välja?

Tänkte lägga lite Hammerite på mina bromsok. Köpte silverfärgen som gör lite ådror när man målar men nu börjar jag fundera på om det inte är snyggare men den vanliga silverfärgen. Vad tycker/tror ni andra?

Har Bräkleen som rengöringsmedel men det dunstar ju så j-a snabbt. Finns det något annat man kan köra med om man vill borsta lite på dem också. Ska inte montera bort dem utan bara fälgen.

Tack för synpunkter och hjälp!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
All hammarlack ger ådror i färgen. Kör rent oken med stålborste trissa som sätts på borrmask/vinkelslip så blir det bra och avsluta med bräkleen för att få bort ev feta ytor.
Jag bytte till vanlig silver och sedan körde stålborste och Bräkleen. Det blev bra tycker jag men tog en j-a tid eftersom jag inte monterat bort bromsarna. Ville undvika att få färg på beläggen men det kanske är snyggt att måla dem också?!

Tack för tips.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det finns Hammarlack som inte ådrar sig. Finns i silver vet jag, för jag har målat mina ok med det. Blir kanonsnyggt tycker jag. Har inte sett några ok med ådringsfärgen men tror det skulle se lite skumt ut.

Finns även slät hammarlack i andra färger men är inte säker på vilka. De släta färgerna finns oftast inte i mindre burkar varför man hamnar att köpa färg till hela grevskapets bromsok :-)

Tror att du ska undikva att måla beläggen finns ju viss risk att dom fastnar och bromsverkarn uteblir. Plocka helt enkelt bort dom som vid ett byte så blir det lättare att måla. Visst tar det tid men det blir snyggt.

Niklas

Fransosen
Räcker det att måla en gång måntro?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.