AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.789

Har ni högt däckljud

mi
42
mici
BMW 530IA-04
Är det någon mer som har punkteringsfria däck på sin bmw? Otroligt av bmw att fördärva en så härlig bil med dessa skit däck......däckljudet är det enda man hör. Jag har Dunlop 245/40-18 runtom på min. Någon som kan rekomendera ett bra och tyst däck.....?

ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Kan bara hålla med! Har samma dimension som ovan fast Goodyear. Kommer definitvt inte köpa RFT när däcken skall bytas. Låter ju nästan mer än dubbade vinterdäck...;(
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Mina däck var "tysta" i några tusen mil men nu har framdäcken (Dunlop RFT 245-18) börjat låta ordentligt. Bakdäcken verkar dock vara tysta (Dunlop RFT 275-18). Tittar man på däcken ser man att var tredje "mönsterklack" på insidan av mönstret ligger högre än övriga däcksnivån. Däcken har rullat c:a 4000 mil och har c:a 4 mm mönster kvar.

Jag har haft precis samma sympton på konventionella Continentaldäck på tidigare BMW. Så jag är inte övertygad att det är ett RFT-sympton även om jag har hört att många har råkat ut för samma oljud vid slitna RFT.

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
na
630
navi
BMW325xi -06
Har ingen erfarenhet av RFT däck, men min upplevelse är också att mina vanliga däck börjar låta markant mer när de har c:a 4mm kvar.
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Mina däck har rullat ca 500 mil och är långt ifrån slitna. Tyckte att det lät högt från dag 1. Man blir ju lite oroligt om de ska börja låta ännu mera...

Har provat variera däcktryck mellan 2.8-3.0 utan någon skillnad på ljudet.
mi
42
mici
BMW 530IA-04
jag höjde trycket till 3 bak och 2,8 fram , blev kanske lite bättre men inte på långa vägar bra ....sliter klart på mitten , men vad då dom är ändå inget att ha. Ska iväg på semester snart , ska köra 500 mil och såg fram emot detta i en så underbar bil som 530 faktiskt är....men frågan är om man står ut med detta ljud....ska ringa och höra har haft bilen i 3 veckor....kanske kan få däcken bytta....
mi
42
mici
BMW 530IA-04
Var hos handlaren, dom provade bilen och det ända man kom fram till är att dessa däck är så högljuda......hm! ja, ja bara att ta på hörselskydd eller att byta däck. Dåligt BMW att inte byta in dessa skitdäck....fördärvar bilens rykte!! Synd! Sedan dessa knirrande dörrlister runt hela bilen är bara för mycket för en Prestigebil i halvmiljoners klassen....Uselt!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.