|
|
|
|---|---|
|
Hallå Ett nytt problem. Plockade av minusklämma på min bmw 318i E46. Efter att jag satte klämman tillbaka så fick jag varningslampa för airbags tänds. Nu lyser det hela tiden. Var hos en kille som skulle läsa felet och det stog låg spänning, men det går inte att nollställa lampan. Kollar man ström igenom plusklämman så får man inte någon ström i airbag kabeln. Kan någon hjälpa mig med det?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vad har du för spänning på batteriet i bilen ? Om det skulle vara dåligt laddat så att spänningen blir för låg vid start innan airbagsystemet gjord sin check (airbagsystemet akiveras redan med tändningsnycklen i radioläge). Se till att ha ett fullladdat batteri dvs laddas 12 timmar med extern laddare och ska då hålla minst 12.7V. under 12.3Volt så börjar det hända saker. Men av vilken anledning hade du hängt av minuskablen kanske vore bäst att reda ut först. ///MVH Hasso Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För övrigt så går det inte att köra diagnos om batteriet har för låg spänning. Jag gissar att det är det som åsyftas med låg spänning ev. ///MVH Hasso Länk |
|
Den dan så körde jag bilen till verkstad och då kollar de batteri = 12.76V. nu när jag kollade efter att bilen har övernattat i garaget så visar mätaren 12.31. Om man byter batteri så innebär det att man ändå måste nollställa lampan eller hur?? jag hängde av minus kabel för att jag hade problem med tändningen - ibland händer det att hastighet/varvvisare hoppar som galna innan jag startar bilen plus när jag skulle starta bilen så händer det inte ett piss. Det kan också vara täcken för svag batteri kanske. |
|
Nja inte säkert mera krånglande kontaktar i tändningslåset kontakblock skulle jag tippa på , ja airbaglampan måste återställas med återställare eller diagnosprogram. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu är problemet borta. Köpte ny batteri, återställde lampan och är mkt tacksam för dit svar. Tack Hasso |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.