|
|
|
|---|---|
|
Hej, En komplett vinterhjulsats till E46 blev över vid senaste försäljningen. Däcken är odubbade Continental Wintercontact TS-810; 205-55-16, inköpta nya 2006 och är således i nära nog nyskick med ca 300 mil körda. Fälgarna är original stjärneker 45 och i mycket fint skick. Hjulen blev balanserade förra säsongen med vikterna fastlimmade på insidan av fälgen. Vad skulle panelen uppskatta värdet till? | |
|
Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
Mugge: Tack för svaret, ser t om att jag själv svarat i tråden du länkar till ;-) Dock är jag lite fundersam, borde inte en uppsättning 16-tums vinterhjul i nära nog nyskick vara mer eftertraktat än slutkörda sommarhjul i samma dimension?? Är ett värde på ca 5000kr helt fel vid annonsering framåt höstkanten eller är jag helt ute och cyklar? |
|
|
Borde ju rimligtvis ligga i de trakterna tycker jag. Däcken kostade väl kring 5000kr nya och bör ju ändå vara värda minst hälften av detta och 2500 kr för fälgarna är ju ett bra pris. Med detta resonemang så känns nästan 5000kr lite lågt men det är oftast svårt att få ut bra pengar för begagnade fälgar och däck. ___ //Ulf |
|
|
Ulf: Däcken var faktiskt dyrare än så, kostade över 7000kr vill jag minnas. Samtidigt så stämmer det vad du säger; Däck och fälgar har väl ett nästan lika dåligt 2:a handsvärde som en ny värstingdator :-) Tror jag provar med 6000kr i utgångspris+pruttmån och kollar responsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.