AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
651

Vilka diffspärrar passar?

Hej!
Ifrån vilka mod. och årgångar passar de olika diffspärrarna emellan?
Var på skroten och kikade runt lite,hittade en e32:a med åttan i,vilken det satt en diffspärr på men jag tyckte att upphängningen såg väldigt annorlunda ut!E28:orna vet jag passar 535 samt m535.
Bilen som vill byta är en 635csi 88:a!
Thomas.
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
E32 ska passa om man flyttar över kåpan. Jag har flyttat över lamellpaketet från en gammal 745:a (originaldrev).
Diffen från E34 M5 är popular eftersom den har annan utväxling. Samma som E32, bara att flytta över kåpan.
Gäller detta alla E32:or?Vad är det för utväxling på dessa,antar att 635:an blir rappare upp till 100km/h!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Innanmätet är samma på alla dom stora klumparna dvs man kan flytta drev samt spärren mellan dom olika husen. Dock så skiljer husen sig åt.
Så om du handlar en tex e32-e34 klump så kan du flytta dreven till din e28 klump.
Har du od lådan med 0,81 så är 3,64-3,91 ganska passande.
Om du söker så hittar du lite skriverirer ang i vilka bilar man hittar trevliga utv.
Ps det sitter 3,91 i fler bilar än m5
Hopp! Jag trodde faktiskt i min iver att de stora klumparna passade rakt av till 635:an,att det enda att byta var alu-kåpan bak?Vilka diffar är är s.k.a "bolt on" jobb?Har för mig att jag läst vid flertalet ggr. att det bara är att ta bort orginal och skruva dit den nya,man måste alltså öppna upp och byta innanmätet,är detta ett komplicerat arb.har skruvat mycket men aldrig öppnat en diffspärr!
Hälsn.Thomas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.