AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
659

Varvräknare me eget liv plus startproblem!?

M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Va ute o körde igår (torsdag 5/7) i ösregnet o bilen börja gå orent, typ 5 cylindrar, för att sedan gå rent igen.. Efter några mil samma syndrom för o lägga av emellanåt o "komma igång" igen i fart.. Efter ett litet tag så började varvräknaren få totalt frispel o varvade hej vilt, studsade omkring hursomhelst utan att motorn följde varvet.. Lossade pluskabeln på batteriet (då detta hänt en gång innan vid liknande förhållande o då hjälpte detta) o mkt riktigt starta bilen igen men gick väldigt orent för o efter ca 2 min börja gå rent igen.. Gav mig iväg igen men efter ca 1,5 mil samma procedur för att sedan stendö.. Bara kirrar när man försöker starta.. Så va e då detta? Total vattenöverdos o fukt i boxen me efterföljande kortslutning eller vad?? Tack på förhand.... :)
Hej jag har samma problem med min 84.a 728 varvräknaren har ett eget liv direkt man vrider på tändningen och start problem.
Såg att det var länge sen du hade problemet hur löste du det?
Svaret på denna fråga är följande.
Fukt i tändmodulen spraya lite kontakt spray sen bara starta så lätt var det för mig iaf och min bil hade stått 4år innan jag köpte den.

Hoppas fler har nytta av det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.