AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
987

Haft inbrott i M5an inatt

Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Hej

Hade bilen larmad och låst på garageuppfarten i natt, men vid typ 1 tiden så vakna min pappa av att han tyckte att han hörde något. Tittat ut vid bilen och ser då att våran utebelysning har slocknat och tänkte då bara att den gått sönder. Gick sedan och la sig igen efter någon ett tat typ 1 minut så drar larmet på M5an igång. Han flyger ur sängen igen och drar upp gardinen och ser en kille i ljus keps springa ner från gården. Jag själv vaknar inte men min bror gör det och skriker på mig att mitt larm är igång på bilen. Så jag flyger upp utan att fatta vad som hänt ser bara min blinkande bil och min far som springer runt med baseball trä:p. Springer sedan ut till bilen och ser att bilen blibit uppbruten men inga märken lr liknande bara låscylindern som blivit uppbruten. Men de verka som att han kunde sin sak eftersom att larmet inte gick igång förens kanske en minut då han drog upp dörren, och att en massa säkringar hade brunnit. Så han måste haft nåt som kortslutit elsystem som gjorde att larmet flippade ur och därför blev fördröjt. Han hann att försöka bryta loss sterion men som tur lyckades han inte. Så vi tog bilen jag och min far och åkte runt och kollade lite och min kusin och bror sprang runt lite och kollade utan resultat. Som tur var gick inget på dörren sönder eller blev några repor på den och plasten runt sterion blev lite repig men den får jag beställa ny. Är så j#vla surt att man inte kan få ha sina saker ifred särskilt i en håla som denna där det bara finns typ 2500 personer.

Men nu till mina funderingar

1: vad kostar ett nytt förardörrlås?
2: Går det att få ett lås som min gamla nyckel passa i då jag inte vill ha två nycklar
3: Är verkligen låsen så dåliga på en m5 e34 att det går att få upp det så lätt som det ser ut, för han måste ju slått in en mejsel lr liknade och vridit om då låstet inte står i sin vanliga riktning nu.

Mvh en förbannad M ägare

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Skulle bara tilllägga att utebelysningen hade slocknat för att han hade vart så fräck och skruvat ur lampan.

Och ber om ursäkt för felstavningen, är så frustrerad nu så de blev lite fel

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
En slug jävel. Man borde ha 400 volt på dörrhandtagen då skulle dom få sig en kyss :) synd på bilen men du klarade dig ju lindrigt iaf
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

m5_olli!
Låsen är mycket lätta att få upp utan att göra mer åverkan än på låset vad jag hört.
Antar att brickan längst ut var borta!
Har hört att det ska räcka med en avbruten antenn eller dylikt för att få upp låset, och även avlarma originallarmet.

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Sagt det förut, säger det igen, enda larmet som funkar är "Ultimate doom Snajdaren", två engelska fotbollshuliganer i baksätet.
Och M5stölderna fortsätter(; var glad att det stannade med så lite skador och att bilen är kvar, ett tips parkera den i garage åtminstone den senaste tiden.

Stephan
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Märkte ida när ja skulle köra med bilen att varken ac eller signalhorn fungera så kollade säkringen och den var sönder. Men om man sätter i än ny så är den hel så länge man bara har tändningen på, men om man vrider igång motorn så går säkringen direkt. Vad kan det vara som gör detta konstiga fel.
Detta har hänt efter inbrottet. För dessa saker fungerade igår.

Mvh

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Har de tagit sig in under huven?
Kolla att diagnoskontakten inte är manipulerad!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.