|
|
|
|---|---|
|
Länk Ser ju fin ut, nån som kanske söker en med tanke på diskussionen som förs inne på en av de andra delarna av forumet... | |
|
Oj oj oj... Vackert! |
|
|
sen jag såg flera sådana i Italien när jag var där så har jag bestämt mig för att köpa en sådan i framtiden men den ska vara vinröd då är de tänkt. sen kanske man byter ut snurran mot en starkare,snålare och trevligare dieselmaskin,hehe min hemsida Länk |
|
|
själv tycker jag att det ända coola på den bilen är dörrarna! Sen resten ser ju ut som en mazda :(...fast smaken är ju som baken :P |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Såg en precis likadan i Stockholm/Östermalm idag!!! Samma färg och inredning......någon i stockholm som köpt den,eller kan det verkligen finnas 2st likadana i Sverige!!?? Så många är det väl inte. Har sett totalt 3 st i Stockholm, en röd,en silver, och en i denna gröna kulör! Om jag skullebetygsätta Z1:an 1-5,skulle det se ut så här: Form&design 4 Och en 4:a just pga dess ålder och nytänkande i design, med tanke på att den är konstrurerad under slutet av 80 talet. Teknik 4 En m20:a 2.5 liters 170hk,en stabil motor bortsett från vipparmarna,men med för få hk enl mig. dörrarna som går ned i sidan,mycket finurligt,men inget för galanta damer med snäva kjolar,vilket jag får intrycket av att den var ämnad för! Vill ha faktor 3 Och den får inte mer,pga att den ser verkligen ut att vara en tjejbil!! Kult och klassiker 5 Och det är den verkligen värd, begynnelsen till resterande z modeller,och en liten flashback till roadster från 507 eran! Körglädje - Kan jag tyvärr inte uttala mig om,men antar att den har ett ganska gott betyg även här,trots att den ser ut som en typisk tjejbil! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| en dag ska jag ha en sådan.. ser så grym och speciell ut.. finns inget annat som liknar den.. tror att priset lär stiga med åren | |
| Kul om BMW väckt Z1an igen med en M-modell! :) Köpt direkt. Riktigt cool "veteranare"... :O | |
|
Någon som vet vad de kostade ny i sverige? nypris står inte i modellguiden :-( |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Hasso Länk |
| Svebba bilen såldes ej ny i Sverige. | |
| någon som vet nypriset i tyskland då? | |
|
Här är en till Z1 Länk Original enligt annonsen, ändå har den Porsche inredning??? Min Z3: Länk |
|
|
Ett måste för Z1 fantaster: Länk Min Z3: Länk |
|
| z1 kom väl 89 eller har jag fel.. det betyder isåfall att z1 fyller 20år nästa år : | |
|
BMW i sverige auktionerade ut en sådan för 6-8 år sedan vill jag minnas. Den var i stort fabriksny och gick för 333tkr. Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
|
anmith: Tack för tipset, jag vann auktionen :) (jag var den enda budgivaren iofs...) /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.