AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.221

Tips på firma som är duktiga på bättringslackering ?

Do
181
Dofus
E39 528i -00
Nu är det dags att ge den gamle trotjänaren en övergång, trots sina snart 18 år och 18 000 mil så är gamla E34:an fortfarande en bil som folk "oohar" för, framförallt för den fortfarande fläckfria inredningen och djupa glansen i den brilliantröda lacken, för att inte tala om den komfortabla tystnaden på 15" däck av tyst typ, :)

Dock finns lite smolk i bägaren, har råkat ut för lacksläpp runt sidoblinkers fram och i samband med det har det börjat komma ytrost, det har även börjat krypa lite lätt i fram/nederkant på dörrarna. Jag anser att min gamla trotjänare är värd bättre öde än att förfalla som någon 18årings förstabil.

Det finns även ett par små andra bucklor och smågrejjer som skulle behövas fixas till. Hellack vore självklart att föredra, men finns ingen direkt poäng då det endast är under "vecket" i sidan som behovet finns. Det är en bruksbil och den får slita året runt.

Finns det någon firma som är DUKTIGA på bättringslackeringar i stockholm och även kan rikta enklare bucklor ? Det som behöver göras är lack runt om i nederkant, en ca 20 cm lång rep ner till grundlack på huven (omlack hela huven eventuellt, endel stenskott m.m) och ett helt gäng repor på höger och vänster bakflygel precis i yttre hörnet efter tidigare ägare backat in i en elak buske.

Tack om ni orkat läsa såhär långt och hoppa nån kan tips om en bra firma !
Behöver även ett gäng nya lister runt om, var kan man köpa dessa förutom hos bmw ?

Ring och kolla med SpotPaint vad de kan göra. Repor och mindre lackskador är de varje fall väldigt duktiga på. Men kanske inte för större ytor, jag är inte säker. Priserna brukar ligga bra i konkurransen.

Länk

Do
181
Dofus
E39 528i -00
Tack !
Skall kolla upp dom !
Om du har vägarna förbi Skåne så kan jag varmt rekommendera Chipsaway. De fixade lite mindre saker på min Z4 med Enastående resultat. Men som sagt, det är i Skåne. Jag lämnar i fortsättningen mina bilar dit. Har man hittat någon som man vet gör ett bra jobb så är det inte värt risken med strul på annat håll.
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Skåne är tyvärr lite långt bort :(

Pratat lite med "vanliga" lackerare, och de verkar endast intresserade av att lacka hela paneler, och verkde rätt ointresserade av att "lova" att det blir samma kulör. Vet inte hur bra de är på att matcha solidlacker ?

Vad sa SpotPaint?
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Min bil har varit hos TKBM bil i Haninge, och jag är mycket nöjd med deras arbete. Ingen nyansskillnad trots 12 olika brytningar att välja mellan och inga apelsinskal eller andra tråkigheter. Har tidigare även fått några parkeringsbulor åtgärdade av en "buckelknackare" som jag inte minns namnet på men de brukar hålla till på Hyundai i Bromma, även där med bra resultat och inte så blodig peng.

Min bil: Länk
mo
72
montegoblå
E90 320D -07
chipsaway har jag bara dåliga erfarenheter av tyvärr. Kanske är bättre nere i skåne.
På min bil ser det ur som en treåring har lackat med en pensel....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.