AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.290

Modifierad CDV på Z-serien?

Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Jag tänkte kolla om det är någon här som har installerat en modifierad CDV från Zeckhausen Racing:

Länk

Jag har läst en hel del bra betyg av folk som antingen har plockat bort CDV helt eller ersatt den med en Zeckhauser CDV, och tänkte bara kolla vilka av er som äger en Z som har gjort det, och era erfarenheter. Det är ju sommar nu och då måste man ju modda lite. ;)

OT: Har beställt Strong-Strut strutbrace som bör dyka upp i morgon, de försökte tydligen leverera till mig i morse men då låg jag och snarkade:

Länk

Bilder och åsikter dyker upp så fort det är installerat. :)

Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jo det är lite snack om CDV:n på olika håll.

Budet från UCC (som jag har ganska högt förtroende) är att ta bort skiten helt enkelt.

Se länk: Länk

CDV betyder Clutch delay valve om det var någon som undrade.

/Viktor

www.garaget.org/viccoA
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Undantaget enligt Rob på UUC är förresten Z3M och Z3Mc där man i princip inte tjänar något på att plocka bort den eller modifiera den om man inte har ett lättare svänghjul än orginal. (Vilket jag snart kommer ha förövrigt) =)
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Tack för ditt svar. :)

Har installerat min CDV från Zeckhausen nu (vilket ger samma effekt som att plocka bort den helt, det stämmer) tillsammans med lite annat smått o gott och måste säga att det är betydligt bättre känsla i växlingarna, speciellt mellan 1:an och 2:an där det märks mest. Så det rekommenderas varmt. :)

Har fixat lite annat på bilen också som sagt: Z4M stötfångare fram, Z4M huv, Z4M stötfångare bak, Aerodynamik sidokjolar, svarta gälar fram, Eisenmann Race avgassystem 4x76 mm (runda) och Strongstrut Titanium krängningshämmare.

Ser lite råare ut nu ;) och låter betydligt bättre också. Har lagt upp 3 nya bilder, var ute och tog en sväng idag:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.