|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har några erfarenheter av Sonax Michael Schumacher Snabbvax? Verkar ju otroligt lättarbetat, man behöver inte ens torka bilen, bara spraya vaxet på den fuktiga lacken och sen torka av. Sen undrar jag vad det är för modifieringar av polermaskiner (nåt om kardborrfästen etc) jag har läst en del om på forumet. Hur har ni gjort? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag inköpte en Waxmaster RA 700E för 1050 kr. occilerande som jag modierade på följande sätt enligt de råd jag fick. Det är väl kvaliten över 300 kr. maskinerna som säljs lite över allt. Minskade polerrondellen från 178 mm diam. till 125 med hjälp av vass kniv. Limmade kardborreduk från Clas ohlsson artnr20-3387-2 med Casco Superset monteringslim artnr 34-331, fungerar bra eftersom limytan är porös, har fått kompleterat limning någon gång med funkat bra.sedan använder jag proffs skummgummirondeller 125 mm med kardborre finns på Mekonomen och ClasOlsson Biltema Besninmackar mmmm. Principen är väl den att man "värmer" ihop repor i klarlacken med lite träning går det riktigt bra och resultatet blir långt bättre än förväntat. Ett mycket tacksamt arbete när man ser slutresultatet.Tog väl ca 2,5 timme att gå över bilen, skiner som en gnistrande smaragd numera. Sonax proffspolichen funkade bra och blir nog billigare då literpriset var 179 kr. gick åt 1/4 flaska. Polerat vaxat klart. Sedan får vi se vad vaxet går för. Jag kopierade in ett mejl som jag skickade till en annan kille som ville veta samma sak. Hoppas svaret duger. MVH Hasso |
| Tackar för ett mkt utförligt svar! | |
|
Gjorde samma sak med min Einhell-maskin. Blev j-vligt obalanserad och började vibrera som tusan. Kommer aldrig att varken köpa eller modifiera en maskin igen. Blir MINST lika bra att polera för hand !! Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
Köpte en 200:- maskin (ETC-tools) på Ö&B och modifierade på liknande sätt, monterar man bara rondellen på mitten så blir det inga problem med obalans. Inte för mig iallafall. Skulle polera bort några ingrodda svarta fläckar från SSAB (luleå) som var omöjliga att handpolera, och det gick riktigt bra. Men vertikala och vinklade små ytor är nog lättasta att arbeta förhand. Kostade dock <400 kr totalt så det var klart värt det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.