AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
670

AC problem, hjälp tack!

Bil: BMW 318is -96, med stora färddatorn

Min AC fungerar inte på bilen och det är ingen höjdare såhär på sommaren. Nu är det såhär att färddatorn visar -37 konstant som temperatur och då har jag läst mig till att AC:n aldrig går igång. Min tanke är då att byta temp givaren för att möjligen få det att fungera. Problemet är bara att andra delar av färddatorn inte fungerar så är lite konfunderad om verkligen givaren är sönder

Klockan, datum, tid tagning, förbrukning och någon till fungerar man sedan är en hel del funktioner döda, som till exempel "range". Anar då att det kan vara dålig kontakt någonstans så funderar på att dra ur färddatorn och rengöra, men hur gör jag det? Alltså hur får jag ut färddatorn, några skruvar som ska lossas eller bara att dra ur den?

Vad tycker ni mer jag kan testa att göra? Min förhoppning är att det fungerar att bara byta temp givaren särskilt med tanke på att delar av färddatorn fungerar så kan det vara så att bara den är dålig, kanske...

Vet inte hur det ska låta men när jag trycker på AC-knappen så låter det bakom reglerbara luftspjälet, typ som något slår till eller att något vrids på där inne. Det kan la i alla fall vara lite positivt? Aldrig haft den fingerande så vet inte hur det ska vara...
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Hade ungefär samma problem med min 328 -96 fast för mig så vara det bara AC-panelen som krånglade, slog av sig själv och gick i stort sett aldrig att få igång då det var varmt ute.

Lämnade in bilen hos BMW så dem fick byta samt koda in en ny AC-panel, fungerar numera klockrent :D

Mvh Oscar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.