|
|
|
|---|---|
|
325ix går ryckigt på låga varv...vad kan vara fel? Känns som att bilen juckar lite fram och tillbaka. Är det svår att byta Kamrem? | |
|
Att byta kamremmen är inte speciellt svårt, måste dock plocka bort kylaren och vara JÄ....T noggran med att kammen inte vrider sig i förhållande till vevaxeln...... Jag rekommenderar ett köp av Haynes gör det själv handbok, där står det bra beskrivet. Den ryckiga gången kan bero på många saker, tjuvluft, igensatt bränsle/luftfilter, specifisera problemet lite bättre: kall/ varm motor m.m Lycka till |
|
| Motorn kan vara både varm och kall.. det rycker när man har växeln i och typ puttrar fram på samtliga växlar... | |
|
Har du kollat så att den inte rycker när du frikopplat? Utslitna stötdämpare kan ge gung som man lätt kan tro att motorn gör. Mvh |
|
| Den gungar inte... utan rycker fram och tillbaka..har även upptäkt att när motorn är kall så svajjar varvtalet...??? | |
|
Hur länge sedan är det du bytte luftfilter, bränslefilter och stift? Hur långt har den gått? Mvh |
|
| 24600 mil.... har ingen aning när det var gjort senast? skall STOR serva den nu iaf! Mvh Bremmpa | |
|
Jag misstänker att den kommer att gå mycket bättre efter du har bytt alla filter, olja och stiften. Mvh |
|
|
byta tändedelarna samt kolla bränsletrycket, filter , tanken !!! vatten i den ? Mvh/ Daniel |
|
anders_jos |
Har samma problem med min 323-86a. Det är värst 2an 3an och 4an runt 2000 varv.Ryckigt går den oavsett temp..Tipsa gärna om du blir av med problemet!! MVH gasarn! |
|
Om bilen *hoppar* å smäller när du börnar e silentblocken slut Om bilen far fram å tibaks när man kör sakta nästan så d motorbromsa osv, så har ja för mej att d är hardyskivan som är slut D borde inte ha något me motorn att göra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.