AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
810

325ix som Går ryckigt på låga varv???????

Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
325ix går ryckigt på låga varv...vad kan vara fel? Känns som att bilen juckar lite fram och tillbaka.
Är det svår att byta Kamrem?
be
3
benand
325i Touring, -90
Att byta kamremmen är inte speciellt svårt, måste dock plocka bort kylaren och vara JÄ....T noggran med att kammen inte vrider sig i förhållande till vevaxeln...... Jag rekommenderar ett köp av Haynes gör det själv handbok, där står det bra beskrivet.

Den ryckiga gången kan bero på många saker, tjuvluft, igensatt bränsle/luftfilter, specifisera problemet lite bättre: kall/ varm motor m.m

Lycka till
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Motorn kan vara både varm och kall.. det rycker när man har växeln i och typ puttrar fram på samtliga växlar...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du kollat så att den inte rycker när du frikopplat? Utslitna stötdämpare kan ge gung som man lätt kan tro att motorn gör.

Mvh
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Den gungar inte... utan rycker fram och tillbaka..har även upptäkt att när motorn är kall så svajjar varvtalet...???
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur länge sedan är det du bytte luftfilter, bränslefilter och stift? Hur långt har den gått?

Mvh
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
24600 mil.... har ingen aning när det var gjort senast? skall STOR serva den nu iaf! Mvh Bremmpa
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag misstänker att den kommer att gå mycket bättre efter du har bytt alla filter, olja och stiften.

Mvh
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
byta tändedelarna samt kolla bränsletrycket, filter , tanken !!! vatten i den ?

Mvh/ Daniel
anders_jos
Har samma problem med min 323-86a. Det är värst 2an 3an och 4an runt 2000 varv.Ryckigt går den oavsett temp..Tipsa gärna om du blir av med problemet!!
MVH gasarn!

De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Om bilen *hoppar* å smäller när du börnar e silentblocken slut
Om bilen far fram å tibaks när man kör sakta nästan så d motorbromsa osv, så har ja för mej att d är hardyskivan som är slut
D borde inte ha något me motorn att göra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.