|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur länge höll era xenonlampor innan byte? Antal mil, år? /Samuel | |
|
Bytte en vid 8000 mil den har hållit 9000 hittills...o ja en Biltema. Men får 2 par nya i helgen från kompisen i USA 6000/8000k ska testa vilka som är bäst, spelar liksom ingen roll när man betalar 175 kr/st... //Håkan |
|
| Vet ej, lyser än efter 11700mil och 6år (om inte förra ägaren bytte före 7100 mil, men det nämndes aldrig) | |
|
16.800 mil för höger fram. 330xi Touring 2001 Bytte då bägge. Ett problem som uppstod var att jag körde ett tag med höger framlampa som ibland slocknade när man kört en längre sträcka. Då fick jag stanna och stänga av tändningen. Vid start fungerade lampan igen. När jag sedan bytte lampor så fick jag problem där den nya vänsterlampan ibland inte tändes när jag startade, vid kall bil. Vad som hade hänt var att styrboxen hade gått sönder, troligen p.g.a. jag kört en tid med den (ibland) ej fungerande lampan. Styrboxen var dyr att byta, så min rekommendation är att så fort någon xenonlampa börjar småkrångla...... BYT! |
|
| 7600 mil på min M5-2003 och fortfarande org från fabrik så vitt jag vet! | |
|
Lite OT kanske. Är der värt den extra kostnaden att beställa xenonlampor till sin nya bil? Ger de såpass mkt bättr ljus i förhållande rill standardlyse? Om xenonlampan behöver bytas, blir det dyrt då? Tony En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!! |
|
|
JA det är stor skillnad på ljuset mellan halogen och Xenon så det är definitivt värt pengarna. Xenonlamport kostar kring tusenlappen om man köper dem på BMW men de går att få tag på ännu billigare när det är dags att byta. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
14k+ mil på min bil, båda sidor, mig veterligen är de aldrig bytta. Wilhelm Svenselius |
|
|
Den ena slocknade kring 8000 mil och då bytte jag båda. Har ej xenon på min 320 och det är något jag saknar så enligt min åsikt är det helt klart värt merpriset vid nyköp. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
5000 timmar är väl normalnormen för en xenonlampa, sedan är det väl antalet tändningar som spelar in för livslängden och inte direkt hur många mil bilen gått. ///MVH Hasso Länk |
|
Livslängden brukar vara längre på importbilar eftersom de inte tänder lyset varje gång de startar bilen. Här i Sverige tänder vi ju lyset varje gång vi ska köra. Det är ju som Hasso skriver antalet tändningar som sliter mest på xenonlampor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.