|
|
|
|---|---|
|
Länk Länk | |
|
Den var inte tokig! Vad är det för "grejer" som sitter bredvid rattknapparna på båda sidor? |
|
| Det är rattpaddlar för växlingen | |
|
Är den npå någotvis original med 6,? motor? eller är den ombyggd eller så? jag är inte duktig på tyska... MVH |
|
|
Den är ombyggd. Det står Komplett ombyggd av firma MVR Kurbenwelle och sedan räknar de upp allt som är gjort med motorn. Detta är helt och hållet ett specialbygge, men häftigt är det ju. |
|
| MVR byggde om några E38or, har ryktesvägen hört att bilarna skall gå riktigt bra och vara förträffliga, trots att firman är en ganska liten och tämligen okänd tuner. Gällande hållbarhet kan jag inte uttala mig, det är ju rejäla problem med topparna på Alpinas 5,7-liters tolva och en mycket stor andel vagnar har fått ett dyrt (närmare 200tkr) motorbyte som följd. Alpinas 6-liter verkar hålla bättre, men är också ovanligare. Personligen tror jag att det fanns en anledning till att Alpina inte gick över 6-liter. | |
|
En sådan bil är väl omöjlig att registrera i Sverige pga att den inte är certifierad? Måste bygga om till original först och regga denoch sedan hänga på grejerna igen? /Mats J |
|
|
Har googlat lite och tyvärr verkar det som att MVR (Martin Veyhle Racing) har konkat:( Min gamla pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.