|
|
|
|---|---|
|
Jag hittade en länk till www.itsfun.nu's trimchip på forumet och det är ju billigt och bra. De sade att draget på låga varv kommer definitivt att bli bättre. Frågan är om det finns andra "enkla" sätt att öka prestandan på bilen. Sportluftfilter odyl. Eller finns det andra lite dyrare sätt om verkligen blir bra? det är ju ingen liten motor om man jämför med andra märken... 6cyl, 2,2l och 170hk. Jag har haft en 528i e39 och var KANONNÖJD med prestandan. Nu räckte tyvärr inte pengarna till mer än en 520i E60...... så nån som har några bra tips? eller tankar? | |
|
Jag har aldrig testat chip själv på en sug-motor(icke turbo) men vad jag hört så ska det inte göra ngn skillnad med ett chip i en sådan motor, inte så det märks iallafall, och Öppet sportluftfilter kan dra in varmluft och då sänker det effekten istället för att ge hästar, vissa säger att det kan ge upp till 15hk, tror det är bullshit. Du får gärna prova med chip/sportluftfilter och se om du känner ngt bättre resultat =) Bmw, For thoose who love's to drive ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.