|
|
|
|---|---|
|
Sedan jag tryckte i en ny stereo så har slutsteget varit dött och BRL verkar inte ha en susning om vad som är fel. Är det någon som har bytt ut originalsteget mot ett eftermarknadssteg och hur mycket jobb är det i så fall? Tack på förhand. | |
|
BRL sa till mig att om man ska byta stereon när man har H/K får man byta ut rubbet, och det var ett stort jobb enligt dom. Inte högtalarna men allt det andra. |
|
|
Det finns en GRYM länk på detta på e46fanatics.com... Håll tillgodo och missa inte bilderna i slutet: Länk Carl |
|
|
Hej! Ser att jag svarade lite tvärtom, min länk handlade ju om att byta steg med orginal huvudenhet kvar. Sorry. Bra länk i alla fall. Carl |
|
|
Hej. Tack för era svar. Mitt inlägg handlar dock om Z3, inte E46. :) Kan tänka mig att E46:ans stereo är lite mer avancerad. |
|
|
BRL i Jönköping hade inte gjort det på någon e46, utan på några andra BMW-modeller jag inte minns vilka det var. Enligt dom var det lika jobbigt på alla. Men, BRL svarar ju olika beroende på vart man mailar så jag vet inte längre. Supporten på deras sida sa att det gick utmärkt att bara byta huvudenheten. Suck =) |
|
|
Jag har upplevt BRL som lite okunniga om jag ska vara ärlig men imorgon ska jag dit så vi får väl se. Inte kul att ha köpt en huvudenhet som sedan inte lirar ihop med systemet... |
|
|
Hej!! Jag skulle faktiskt bli förvånad om det är någon större skillnad på systemen. Förmodligen är det så att det enda som skiljer är högtalare bak som väl inte finns i z3? Det borde vara samma typ av signalering och samma typ av steg även om huvudenheten ser lite annorlunda ut. Men jag vet inte säkert. Om Du tryckt in en ny huvenenhets 4x40 Watt eller vad det nu är rakt in i orgnialförstärkaren så kan Du ha blåst den. Jag har testat detta på en 325 för några år sedan med precis den följden. Lösningen då var nytt slutsteg och nya delningsfilter. Carl |
|
|
Jag hade HK's ljudsystem i min förra och det gick alldeles utmärkt att byta ut huvudenheten för mig. Har för mig att BMW's slutsteg går på högnivå... aktivera alltså alla kanaler ut så får vi se om du får lite ljud. Är det slutsteget för basen som har dött eller är det alla högtalare som är döda? Sitter nämligen 2 st olika steg i bagaget... ett för basen och ett för resten av högtalarna. (Sitter bakom tygpanelerna) /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
BRL är jävligt bra ibland... men det bästa är att prata med montörerna ute i hallen... det är oftast dom som vet vad det handlar om! Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.